اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن خبر داد

موافقت سازمان برنامه با پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به راه‌آهن

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، گفت: سازمان برنامه و بودجه پذیرفته است 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی به پروژه‌های ریلی اختصاص یابد که در حال توافق با بانک‌های عامل و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

موافقت سازمان برنامه با پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به راه‌آهن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی و با مشارکت بازار سرمایه امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما در تهران در حال برگزاری است. 

در این مراسم معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن  اظهار داشت: توسعه ریلی یکی از زیرساخت‌های ایجاد سیستم حمل‌ونقل ریلی پایدار مدنظر تصمیم‌سازان دولت و مجلس است. 

روح‌ الله بیرانوند افزود: با توجه به جایگاه منطقه ایران توسعه ریلی با محوریت تکمیل کریدورهای بین‌المللی ریلی است .

وی افزود: از چالش‌های جدی توسعه‌ای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری است، در راه‌آهن برای تحقق اهداف بالادستی این بخش برنامه تدوین شده است.

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن  با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه ریلی، گفت: در این همایش طی 7 سرفصل و 28 عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی معرفی می‌شود.

بیرانوند گفت: دولت در برنامه‌های توسعه‌ای و بودجه سنواتی منابع عمومی لازم را برای تأمین زیرساخت‌ها اختصاص داده است و با رشد و تکمیل ابزارهای نوین مالی در حوزه بازار سرمایه این بازار استعداد مناسبی خواهد داشت.

وی گفت: از سال گذشته موفق شدیم اعتماد بازار سرمایه، سیستم بانکی و فاینانسرها را جذب کنیم و برای تأمین سرمایه راه‌آهن با آنها به توافق برسیم. 

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن  ادامه داد: در قانون بودجه 97 سازوکاری تعریف شده که دولت با همکاری سیستم بانکی نسبت به تأمین منابع پروژه‌های ریلی با نرخ سود یارانه‌ای اقدام کند.

بیرانوند اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه پذیرفته است 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی به پروژه‌های ریلی اختصاص دهد که در حال توافق با بانک‌های عامل و وزارت تعاون و کار هستیم که این ذیل تبصره 19 قانون بودجه سال 97 است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول