اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اعرافی:

نیازمند روحیه بسیجی در عرصه اقتصادی هستیم/توسعه فرهنگ بسیج در خارج از مرزهای کشور

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در زمینه اقتصادی نیاز به روحیه بسیجی داریم و باید از ظرفیت بسیج در این زمینه استفاده شود، اگر بسیج سازندگی را هم اکنون داشتیم، پیشرفت روستاها بیش از این بود.

نیازمند روحیه بسیجی در عرصه اقتصادی هستیم/توسعه فرهنگ بسیج در خارج از مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ویژگی‌های بسیج اظهار کرد: بسیج یک مکتب و نظریه است، یک‌سری کارهایی نظری همچون مقاله و پایان نامه در زمینه بسیج صورت گرفته است، اما باز هم در این زمینه جای کار وجود دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک کار نوین بود، اما در خصوص نظریه پردازی در زمینه ارکان انقلاب همچون بسیج کم‌کاری داشتیم، دشمنان برخلاف ما در این زمینه فعال بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در نظام نوین حوزه به ایجاد چندین رشته برای نظریه پردازی در خصوص انقلاب اسلامی توجه داشتیم، در منظومه انقلاب، بسیج ستاره درخشانی است و باید نگاه عمیق برای شناخت بسیج داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به لزوم عمق بخشی در برنامه‌های بسیج اظهار کرد: بسیج نباید در یک قالب تجلی کند و باید در جلوه‌های مختلف خودش را نشان بدهد، تجلی بسیج در عرصه‌های مختلف همچون اقتصاد مقاومتی، امر مهمی است.

وی ادامه داد: کشورمان 40 سال است که در زمینه‌های مختلف تحریم است، اما با این وجود شاهد پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف بودیم، باید روحیه بسیجی در قالب‌های مختلف همچون علمی و اقتصادی متبلور شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در زمینه اقتصادی نیاز به روحیه بسیجی داریم و باید از ظرفیت بسیج در این زمینه استفاده شود، اگر بسیج سازندگی را هم اکنون داشتیم، پیشرفت روستاها بیش از این بود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به فرهنگ بسیج در جهان اظهار کرد: الگو و مدل بسیج به خارج از کشور صادر شده است و شاهد شکل‌گیری فرهنگ بسیج در منطقه هستیم، الگوسازی برای مقاومت در جهان انجام شده است و بسیجیان باید بدانند در جایگاهی قرار دارند که بیرون از کشور از آن‌ها الگو می‌گیرند، پیروزی‌های مداوم در جبهه مقاومت با روحیه بسیجی به وجود آمد.

وی ادامه داد: طلاب ایرانی و غیرایرانی در زمینه گروه‌های جهادی ورود کردند و باید این گروه‌ها به صورت مستمر رشد و ارتقا پیدا کنند تا بتوانند گره‌ها را باز کنند، نیاز به حرکت‌های جهادی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حلقه‌های صالحین و حرکت‌های تربیتی در بسیج کار خوبی است، البته نیاز به بازنگری در خصوص این برنامه‌ها هستیم تا تشریفاتی نباشند، حوزه آماده همکاری بیشتر در این خصوص است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به گسترش بسیج در حوزه اظهار کرد: بسیج در رده‌های مدارس علمیه و اساتید سطوح عالی حوزه شکل گرفته است و حوزه و بسیج برای همکاری بیشتر نیاز به یک برنامه جامع دارد، مدیریت حوزه در طراحی‌های کلان و متعدد توجه به رفع نیازهای مردم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم یک شهر بین المللی است و هر کاری که در این شهر صورت بگیرد، در شهرها و کشورهای مختلف تاثیر خواهد گذاشت  به همین دلیل هر اقدامی که برای نهادهای مستقر در قم صورت بگیرد، جا دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول