اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان بریتانیا 11 دسامبر درباره توافق برگزیت رای‌گیری می‌کند

در پی توافق به دست آمده درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پارلمان بریتانیا اواسط ماه آینده میلادی درباره این توافق رای‌گیری خواهد کرد.

پارلمان بریتانیا  11 دسامبر درباره توافق برگزیت رای‌گیری می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان انگلیس روز یازدهم دسامبر (20 آذرماه) درباره توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تصمیم‌گیری می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این زمان را «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان اعلام کرد. می در این مورد گفت که مجلس عوام تصمیم‌گیری می‌کند تا آیا خواست مردم این کشور را در زمینه برگزیت دنبال کند یا خیر. وی بار دیگر خواستار حمایت از توافق به دست آمده شد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس از توافق یاد شده به عنوان نوعی خودزنی یاد کرد.با این حال نمایندگان تقریبا گزینه دیگری نداشتند که به دلیل آن توافق را رد کنند.

پس از مدتها رایزنی سرانجام، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا روز (پنجشنبه) خبر داد، بروکسل و لندن درباره پیش‌نویس آینده روابط دو جانبه بعد از برگزیت توافق کرده‌اند که این توافق نهایی کردن توافق برگزیت را طی هفته پیش رو ممکن می‌کند. 

رئیس شورای اروپا گفت که بیانیه سیاسی درباره چگونگی آینده روابط تجاری، امنیتی و مسائل دیگر در اصول مورد توافق طرفین قرار گرفته است.لندن و بروکسل به دنبال روابط وسیع بعد از مارس سال ۲۰۱۹ و وقوع برگزیت هستند و قرار است بیانیه سیاسی روز یکشنبه آینده در نشست اعضای اتحادیه اروپا امضا شود. 

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و با آغاز مذاکرات خروج در سال ۲۰۱۷ مهلت دو ساله برای خروج دارند که ماه مارس ۲۰۱۹ این مهلت به پایان می‌رسد.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول