اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی تلفنی مرکل با پوتین و پروشنکو درباره تنش اخیر میان اوکراین و روسیه

صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی با سران روسیه و اوکراین، بر لزوم تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.

رایزنی تلفنی مرکل با پوتین و پروشنکو درباره تنش اخیر میان اوکراین و روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در جریان تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره تنش‌های اخیر میان روسیه و اوکراین رایزنی کرد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که بنابر اعلام «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان، طرف آلمانی دوشنبه شب بر لزوم تنش‌زدایی و گفت‌وگو برای حل مسایل کنونی تاکید کرد. مرکل و پوتین بررسی این موضوع را با مشارکت کارشناسان مرزی اوکراینی و روسی به بحث گذاشتند.

مرکل همچنین با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین هم صحبت کرد و توافق کردند که در ارتباط با وقایع اخیر، با هم در ارتباط باشند.

سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه 25 نوامبر (4 آذرماه) با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آبهای منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح‌ برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند که در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر «کرچ» کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند. در حال حاضر پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی روسیه به جریان افتاده است.

وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است. این در شرایطی است که کی‌یف گفته کشتی‌های اوکراین هیچ اقدام اشتباهی صورت نداده‌آند و روسیه به تهاجم نظامی متهم کرده است.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول