اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیرکل ناتو: توقیف کشتی اوکراینی توسط روس‌ها «توجیه‌ناپذیر» است

دبیرکل ناتو در واکنش به رویارویی دریایی اخیر روسیه و اوکراین، به شدت جانب کی‌یف را گرفته و گفته که روس‌ها باید فوراً ملوانان و کشتی‌های اوکراینی را رها کنند.

دبیرکل ناتو: توقیف کشتی اوکراینی توسط روس‌ها «توجیه‌ناپذیر» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش غربی‌ها به حوادث پیش‌آمده در تنگه کرچ  در دریای آروف، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی هم به میدان آمد و بر روس‌ها تاخت.

 نیروهای روسیه روز یکشنبه به سمت سه فروند شناور نیروی دریایی اوکراین که به طور غیرقانونی وارد یک ناحیه دریایی متعلق به روسیه شده بودند شلیک کرده و آنها را توقیف کردند.

دبیرکل ناتو در واکنش به این ماجرا، از مسکو خواسته که به فوریت، شناورها و ملوانان اوکراین را رها کند؛ استولتنبرگ همچنین با انتقاد شدید از روسیه، گفته که این کار روس‌ها، به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست.

وی گفته: «ماجراهای دیروز، رخدادهایی بسیار جدی بودند و همه متحدان، حمایت کامل خود از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را اعلام می‌دارند.» آقای دبیرکل افزوده: «بهیچ وجه نمی‌توان استفاده از نیروی نظامی علیه کشتی‌ها و ملوانان اوکراینی را توجیه کرد؛ لذا خواهان آن هستیم که روسیه ملوانان و کشتی‌هایی که دیروز توقیف کرده را، فوراً آزاد کند.»

روسیه اتفاقی که در تنگه کرچ رخ داده را از پیش‌طراحی‌شده توصیف کرده و گفته هدف این اقدام ایجاد یک تغییر اساسی در اوکراین با اجرای حکومت نظامی و بسیج کردن سیاست‌های ضدروسی غرب به منظور افزایش تحریم‌ها علیه روسیه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول