اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با فارس خبر داد

کمک‌رسانی به 2550 نفر گرفتار در سیلاب/آخرین وضعیت سامانه بارشی در کرمانشاه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و متأثر شدن ۹ استان کشور خبر داد و گفت: به 2550 نفر کمک‌های امدادی شده و 241 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

کمک‌رسانی به 2550 نفر گرفتار در سیلاب/آخرین وضعیت سامانه بارشی در کرمانشاه

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با آخرین وضعیت سیل، کولاک و آب‌گرفتگی در بسیاری از استان‌های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش رسیده تا ساعت 8 شب گذشته عملیات سیل‌گرفتگی از یکم تا 4 آذرماه انجام شده و 14 استان کشور از قبیل اصفهان،‌تهران،ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری،‌خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان متأثر از این پدیده بارشی بوده‌اند.

وی ادامه داد: 126 شهر و روستا امدادرسانی شده و 2550 نفر کمک‌های امدادی رسیده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور  گفت: 71 نفر به مناطق امن منتقل شده و 241 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

سعیدی گفت: 190 واحد از مناطق مسکونی تخلیه آب انجام شده و 7 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش و استقرار 173 تیم از سازمان‌ها و نهادهای مسئول در مدیریت بحران مانند امداد و نجات و ... گفت: اقلام امدادی مانند چادر، موکت و ... نیز به مناطق ارسال شده است.

۹ استان درگیر در سامانه بارشی فعال امروز

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بر اساس اطلاعیه جدید سامانه بارشی فعال امروز در شرق هرمزگان،‌شرق کرمان، برخی از نواحی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق یزد خواهد بود که سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود.

سعیدی ادامه داد:‌در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان  رضوی، شرق سمنان و گلستان بارش باران و باد را نیز خواهیم داشت که در مناطق کوهستانی با بارش برف  همراه است و لغزندگی و مه‌آلودگی معابر و جاده‌‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد:‌از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها در مناطق اعلام شده جداً خودداری شده و به اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران توجه شود.

وضعیت جوّی در کرمانشاه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در مورد وضعیت  جوی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت:‌وضعیت تا روز پنج‌شنبه اینگونه است که پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت و از نظر دمایی از فردا تا پایان هفته افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که شرایط امدادرسانی را به زلزله‌زدگان آسان می‌کند و از روز جمعه با نزدیک شدن سامانه بارشی جدید افزایش ابر و باران در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول