اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

جزئیات خسارت‌های سیلاب‌های اخیر کشور/ امدادرسانی به ۲۱ هزار نفر از سیل زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به جزئیات خسارت‌های سیلاب‌های اخیر کشور، از جان باختن 9 نفر از هموطنان در حوادث سیلاب یک هفته اخیر در کشور خبر داد.

جزئیات خسارت‌های سیلاب‌های اخیر کشور/ امدادرسانی به ۲۱ هزار نفر از سیل زدگان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح عملیات امداد و نجات در حوادث سیلاب پرداخت و گفت: از ١٨ تا ساعت 6 صبح ٢٧ اردیبهشت، 22 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز،ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد، تحت تاثیر آب گرفتگی و سیلاب قرار داشتند.

وی با اشاره مناطق امداد رسانی شده در این حوادث که شامل ٢٢٣شهر، روستا و مناطق عشایرنشین بوده است، افزود: امدادرسانی به 21 هزار و ١٠٠ نفر، اسکان اضطراری ١٠٣٦ نفر و انتقال 10 نفر به مراکز درمانی صورت گرفت؛ضمن اینکه 65 نفر هم از خدمات سرپایی برخوردار شدند.

سلیمی با اشاره به جان باختن ٩ نفر در این حوادث، از انجام عملیات تخلیه آب از ٧٢٧ واحد مسکونی خبر داد و گفت: رهاسازی 73 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب، در این عملیات ها انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: 1576 نفر نیروی عملیاتی در قالب 338 تیم در این ماموریت‌ها شرکت داشتند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده در عملیات سیل و آبگرفتگی از ١٨ تا ٢٧ اردیبهشت،  افزود: ٢٦٤دستگاه چادر، ٦٧٤٠تخته پتو، ٥٠٠تخته موکت، ٩١٨٠کیلوگرم نایلون، از جمله کمک های امدادی بوده است.

سلیمی خاطر نشان کرد: کمک‌ها شامل ست شستشو٢٩٠ست والور و فانوس٢٩٠شعله،البسه٢٨٠دست، ست ظروف١٢٠ست،کلمن١٠٠عدد،کنسروجات١١٨٠٠قوطی، نان12 هزارو 700 قرص،آب معدنی٧٠٠بطری،خرما٩٠٠کیلوگرم،برنج٢٩٣٠کیلوگرم،روغن٨٠٠کیلوگرم،قند شکر١٩٤٠کیلوگرم،کشمش١٥٠کیلوگرم، حبوبات:١٧٦٠کیلوگرم،بیسکوییت:٢٩٠٠بسته بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و جنوبی، مازندران و اصفهان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول