اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با فارس خبرداد

بهره‌برداری از ۱۱۵۱ طرح کوچک عمرانی بسیج سازندگی در هفته جاری / اجرای طرح «جهاد روشنایی» برای سه هزار خانه

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به طرح نصب 3 هزار پنل 5 کیلوواتی خورشیدی برای ۳ هزار خانه، گفت: : این طرح توسط بسیج مهندسین صنعت و با همکاری سازمان بسیج سازندگی و نیرو و در قالب طرح «جهاد روشنایی» انجام می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۱۵۱ طرح کوچک عمرانی بسیج سازندگی در هفته جاری / اجرای طرح «جهاد روشنایی» برای سه هزار خانه

سردار غلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به افتتاح 1151 طرح کوچک عمرانی در هفته بسیج، اظهارداشت: این طرح‌ها که در مناطق محروم اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده شامل ساخت درمانگاه، مدرسه، آبرسانی روستایی، لای‌روبی قنات بوده است.

وی افزود: علاوه بر این 3 هزار طرح خوداشتغالی و خانگی توسط سازمان بسیج سازندگی اجرا شد و این طرح‌ها 3 هزار شغل ایجاد کرده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی طرح دیگر این سازمان را نصب 3 هزار پنل 5 کیلوواتی خورشیدی برای 3 هزار خانه عنوان کرد و گفت: این طرح توسط بسیج مهندسین صنعت و با همکاری سازمان بسیج سازندگی و نیرو و در قالب طرح «جهاد روشنایی» انجام می‌شود. بخشی از منابع این طرح را سازمان برنامه و بودجه قرار بود تامین کند که فعلا تا رسیدن بودجه از منابع خودمان این طرح را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی 3000 نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی با همکاری بنیاد تعاون بسیج در این هفته آغاز می‌شود. یکی از اهداف اصلی این کار معرفی و ارائه محصولات شرکت‌ها و شناسایی برندها و شرکت‌های فعال است.

سردار غلامی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 5 هزار طرح در دست اجرا داریم که 1151 طرح آن به بهره‌برداری رسیده است. تقریبا حدود 50 درصد از منابع این طرح‌ها را خیرین و گروه‌های جهادی تامین کرده‌اند و 50 درصد دیگر را قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و نهادهای دولتی تامین کرده است. 

وی اعتبار بیش از 1900 پروژه را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود 18 میلیارد تومان از این اعتبار را خیرین تامین کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهارداشت: پروژه‌های سازمان بسیج سازندگی پروژه‌های کوچک است و برنامه ما این است که هر سال 8 هزار پروژه افتتاح کنیم و امسال هم هدف ما 8 هزار پروژه است. میانگین اعتبار هر پروژه کمتر از 50 میلیون تومان است زیرا کار توسط نیروهای جهادی و در مقیاس کوچک انجام می‌شود. به عنوان مثال یکی از پروژه‌ها ساخت یک مدرسه دو کلاسه است و یا پروژه دیگر لای‌بروبی قنات است که پروژه اول با 70 میلیون تومان و پروژه دوم با 10 میلیون تومان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول