اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

ایجاد 150 هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی در روستاها توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی در بیست و پنجمین نشست شنبه‌های انقلاب گفت: تاکنون در قالب واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی 150 هزار واحد کسب و کار صنایع تبدیلی روستایی ایجاد شده است.

ایجاد 150 هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی در روستاها توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سردار نعمان غلامی امروز در بیست و پنجمین نشست شنبه‌های انقلاب که از سوی جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی با محوریت روستاها، عشایر و جهاد سازندگی در مسجد صاحب‌ الزمان (عج) روستای گل‌حصار از توابع شهرری برگزار شد گفت: سازمان بسیج سازندگی که در 12 مهر تشکیل شد جلوه‌های شکوه و عظمت انقلاب را ایجاد کرد و همگان دیدند که بسیج مردمی در روز پنج‌شنبه 12 مهر اجتماع 700 هزار نفری جوانان بسیجی و جهادی در بیعت مجدد با مقام معظم رهبری نمایش باشکوهی برگزار کردند. 

وی افزود: رزمایش سراسری سپاهیان حضرت محمد (ص) که در 35 روز حجم وسیعی از خدمات را در کشور ایجاد کردند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: 10 هزار گروه جهادی و 200 هزار جهادگر از تخصص‌های مختلف مانند پزشکی، عمرانی، کشاورزی، دامپزشکی، حقوق و سایر تخصص‌ها فعالیت می‌کنند و در واقع بسیج همان امتداد مردمی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تاکنون 132 هزار و 828 پروژه محرومیت‌زدایی در روستاها توسط بسیج سازندگی اجرا شده، 150 هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی مورد نیاز روستاها ایجاد شده و از کارهای مهم ایجاد اشتغال برای روستاییان شناسایی قطب‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کوچک در روستاها به شمار می‌رود. 

غلامی در این مراسم گفت: مثلاً در منطقه سمیرم سالانه 250 هزار تن سیب درختی تولید می‌شود که قبلاً 50 هزار تن از آن تبدیل به ضایعات می‌شد اما سازمان بسیج سازندگی با همکاری سایر دستگاه‌ها و با کمک مردمی صنایع تبدیلی، تولید سرکه سیب در این منطقه ایجاد کرد. همچنین 435 قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی به مرحله انعقاد میثاق‌نامه با دستگاه‌های دولتی انجام شد که منطقه سمیرم طی 5 تا 10 سال آینده به قطب تولید سرکه سیب کشور تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در زمان قبل از انقلاب به روستاها توجهی نشده بود و تعداد زیادی از روستاییان بر اثر مشکلات کوچک مانند مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و حتی بسیاری از بانوان روستایی در غیاب پرستار و ماما در زمان به دنیا آوردن کودک، جان خود را از دست می‌دادند اما به برکت انقلاب اسلامی و حرکت‌های جهادی در حال حاضر خانه‌های بهداشت در روستاها ایجاد شده که خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول