اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرکز حقوق بشر بحرین: تهدید علیه تحریم‌کنندگان انتخابات بر خلاف قانون اساسی است

عضو مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که تهدیدات رئیس مجلس نمایندگان علیه تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی، بر خلاف اصول قانون اساسی و نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

مرکز حقوق بشر بحرین: تهدید علیه تحریم‌کنندگان انتخابات بر خلاف قانون اساسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صفاء الخواجه» عضو مرکز حقوق بشر بحرین تأکید کرد که اظهارات تهدیدآمیز «احمد الملا» رئیس مجلس نمایندگان بحرین در خصوص مجازات شهروندانی که انتخابات را تحریم می‌کنند، بر خلاف اصول قانون اساسی و منشور ملی و نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

الخواجه امروز جمعه همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا رئیس پارلمان بحرین قانون اساسی را که بر حق شهروندان برای رأی‌دهی و مشارکت در انتخابات تأکید دارد، مطالعه نکرده است؟

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، این عضو مرکز حقوق بشر بحرین تصریح کرد که بر اساس قوانین داخلی بحرین اعمال مجازات علیه کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، جایز نیست و چنین اظهاراتی در مأمویت‌های مجلس نمایندگان مبنی بر حمایت از حقوق اساسی شهروندان از جمله آزادی بیان، خلل ایجاد می‌کند.

انتخابات پارلمانی بحرین فردا (شنبه) برگزار می‌شود در حالیکه معارضان این کشور از جمله جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» این انتخابات را تحریم کرده‌اند و دولت بحرین نیز به اعمال مجازات علیه تحریم‌کنندگان انتخابات تهدید کرده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول