اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

معاون امور توانبخشی بهزیستی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

ابلاغ ۸ طرح جدید برای افزایش رفاه حال معلولان

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور از اجرای 8 طرح جدید برای معلولان خبر داد و گفت: این طرح ها به صورت آزمایشی همزمان با روز جهانی معلول اجرا می‌شوند.

ابلاغ ۸ طرح جدید برای افزایش رفاه حال معلولان

حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: به مناسبت روزجهانی معلولان که ۱۲ آذر است، ۸ طرح جدید مرتبط با خدمات یکپارچه به معلولان طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه اجرا می شوند.

وی افزود: این برنامه ها در راستای تحقق سیاست های بهزیستی مبنی بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سطح رضایت‌مندی و توانمندی معلولان و خانواده آنها خواهد بود.

نحوی نژاد گفت: همچنین برنامه ریزی در زمینه اجرای بند ج ماده 80  قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سامان دهی سالمندان و بیماران روانی مزمن و به استناد مصوبه سیاست ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی معلولان از طریق ورزش با مضمون توسعه و تقویت ورزش معلولان در مراکز آسایشگاهی،این طرح ها افتتاح می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور ادامه داد: با اجرای آزمایشی این ۸ طرح، توسعه کمی و کیفی برنامه های خانواده محور،ارائه خدمات در منزل و همچنین ارائه خدمات یکپارچه به بیماران روانی مزمن، سالمندان و معلولان در خانه های حمایتی که بین راهی هستند، نیز پیاده سازی می شوند.

وی افزود: این طرح ها شامل ارائه خدمات یکپارچه به بیماران روانی مزمن درخانه های حمایتی در ۱۴ استانکشور، ارائه خدمات یکپارچه به سالمندان در خانه های حمایتی در ۸ استان،ارائه خدمات مراقبتی و پیگیری توانبخشی و آموزشی به معلولان ذهنی از طریق خانه های کوچک که شامل آموزش و مراقبت ویژه در 2 استان است.

نحوی نژاد گفت: طرح ارائه خدمات یکپارچه به معلولان جسمی حرکتی در خانه های گروهی در ۳ استان،ایجاد مراکز موقت توانبخشی مراقبتی شبانه روزی افراد با آسیب نخاعی در یک استان،
طرح ساماندهی سالمندان و بیماران روانی مزمن پشت نوبت مراکز شبانه روزی با تقویت ارائه خدمات جامع در منزل در 22 استان و طرح تغییر ساختار مراکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل به مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل در 10 استان افتتاح می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور ادامه داد: طرح ارتقای کیفیت زندگی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی ازطریق فعالیت های بدنی و ورزشی در 31 استان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح ها پس از تدوین پیش نویس و تشکیل نشست بررسی با معاونان و کارشناسان توانبخشی استانها، متن نهایی آن تدوین و به استان ها ابلاغ شده و اجرای آزمایشی آنها تا آذرماه عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول