اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

معلولان صاحب استخر ویژه شدند+تصاویر

اولین استخر ویژه معلولان در شمال کشور با امکانات آب درمانی افتتاح شد.

معلولان صاحب استخر ویژه شدند+تصاویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اولین استخر ویژه معلولان درشمال کشور با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با بهترین امکانات  آب درمانی برای معلولان افتتاح شد.

این استخر شرایطی را برای افراد ضایعه نخاعی و معلولین فراهم کرده تا بتوانند این افراد از خدمات درمانی نیز بهره‌مند شوند و به گفته مسئولان استخر معلولین شمال کشور با ویژگی‌هایی که دارد آمادگی برگزاری مسابقات ویژه معلولین را نیز دارد.

این مجموعه آبی ویژه با هزار و ۳۵۰ متر مربع مساحت دارای ۲ استخر یکی ویژه معلولان جسمی – حرکتی و دیگری برای نابینایان است.

کاسه استخر معلولان جسمی پنج در پنج متر و برای نابینایان هم ۱۰ و نیم در ۲۵ متر است.

استخر هم برای شنای معلولان و هم برای مسابقات آنان طراحی و ساخته شده و دارای دو جک بالابر برای هدایت شناگران به داخل آب است.

از سال ۹۲ قرارداد ساخت این پروژه بسته شده و تمام اعتبارات این طرح را دولت تامین کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جریان افتتاح این استخر گفت: مهمترین رکن کنوانسیون رعایت حقوق معلولین و قانون حمایت از معلولین مناسب سازی اماکن عمومی است و بهزیستی با همکاری سایر دستگاه ها در تلاش است تا تمام اماکن عمومی برای استفاده تمامی معلولین و افرادی که موقتا مشکلات حرکتی دارند آماده شود.

 محسنی بند پی ادامه داد: بهزیستی با تعاملی که با دستگاه های اجرایی خصوصا شهرداری ها دارد روز به روز فضای شهری را برای استفاده عموم مردم جامعه آماده می‌کند.
سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت در پی تسهیل شرایط زندگی معلولین به دنبال افزایش خدمات دهی در قانون برنامه بودجه است تصریح کرد : بیش از ۶۰ هزار مسکن در سالهای اخیر تحویل جامعه هدف بهزیستی داده شده است چراکه جامعه کارگری و جامعه کار و تولید در اولویت سیاست های حمایتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول