اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مشاور اداره كل فرآورده هاى آرايشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

بدون توجه به واردات بهداشتی نمی‌توان سلامت كالای توليدی را ارتقا بخشيد

مشاور اداره كل فرآورده هاى آرايشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بدون توجه به مقوله واردات و كالاهای وارداتی هرگز نمی‌توان تضمين كيفی و سلامت كالای توليدی را ارتقا بخشيد؛ هم‌چنین در این صورت نمی‌توان به حضور در بازار صادرات حتی فكر کرد.

بدون توجه به واردات بهداشتی نمی‌توان سلامت كالای توليدی را ارتقا بخشيد

محمد بقایى مشاور اداره کل فرآورده هاى آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با میز فکر آرایشی و بهداشتی ایران اظهار داشت: با توجه به ضرورت هم‌اندیشی، هم‌فکری و اتحاد بیشتر همه بازیگران اصلی صنعت آرایشی و بهداشتی ایران، طرح تشکیل و برپایی میز این صنعت در سازمان غذا و دارو مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از اهداف اصلی تشکیل این میز ایجاد یک اتاق فکر فعال و همه‌جانبه به صورت ساختارمند برای مشورت در اتخاذ تصمیم‌های کلان این دسته از کالاهای سلامت‌محور است؛ میزی که اعضای آن متشکل از تولید کنندگان و وارد کنندگان مواد اولیه و محصولات نهایی آرایشی، بهداشتی، شوینده و سلولوزی است و نهادهای نظارتی، حاکمیتی و همچنین تشکل‌های صنفی  و قانونی را درگیر موضوعات مربوط به خود کرده است.

مشاور اداره کل فرآورده هاى آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: عقیده دارم اگر بخواهیم کالای سالمی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم، همه با هم باید در یک قالب و ادبیات مشترک هم‌فکری، تلاش و فعالیت کنیم.

وی با اشاره به رابطه مستقیم تولید و واردات فرآورده های آرایشی و بهداشتی افزود: بدیهی است که هرگز بدون توجه ویژه به تولید نمی‌توان واردات صحیحی برای رفع نیازهای واقعی بازار انجام داد و از سوی دیگر هرگز بدون توجه به مقوله واردات و کالاهای وارداتی نمی‌توان تضمین کیفی و سلامت کالای تولیدی را ارتقا بخشید و هیچ‌گاه نمی‌توان به بازارهای صادراتی حتی فکر کرد.

بقایی اظهار داشت: تنها با یکصدا بودن یا به نوعی هم‌نوایی تولید و واردات است که می‌توان با پدیده شوم قاچاق و کالاهای تقلبی که به شدت سلامت جامعه را تهدید می‌کند، مقابله کرد و میز آرایشی و بهداشتی ایران می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد این هم صدایی ایفا کند.

وی ضمن درباره برگزاری دومین جلسه میز اتاق فکر آرایشی، بهداشتی و سلولزی ایران گفت: این جلسات با محوریت نگاهی به وضعیت موجود، تولید واردات قاچاق و تقلب کالاهای سلامت‌محور و تأثیر کمبود، قاچاق و تقلب آن بر سلامت جامعه برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول