اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش نخست‌وزیر عراق برای ایجاد فرهنگ عدم وابستگی به کرسی قدرت

«عادل عبدالمهدی» که بارها تاکید کرده، این پست را برای خدمت به مردم پذیرفته و کارنامه‌ فعالیت‌های او ثابت کرده که تعلق خاطری به کرسی‌ قدرت ندارد، تلاش دارد تا این مسئله را در عرصه سیاسی عراق فرهنگ‌سازی کند.

تلاش نخست‌وزیر عراق برای ایجاد فرهنگ عدم وابستگی به کرسی قدرت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق که تلاش دارد از فضای سیاست سنتی پرهیز کند، بار دیگر تاکید کرد که به کرسی قدرت و حکومت وابستگی ندارد و هدفش از پذیرش این پست تنها خدمت به مردم عراق است.

وی در جمع شماری از اصحاب رسانه و شخصیت‌های دانشگاهی، اعلام کرد که در صورت افزایش اشتباهات در اداره کشور، استعفاء  آخرین گزینه او خواهد بود تا در این ناکامی حضور نداشته باشد.

«عامر حسن فیاض» رئیس دانشکده «النهرین» که از جمله افراد حاضر در این دیدار بود، به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» درباره این اشاره تلویحی نخست‌وزیر عراق به استعفاء در صورت ضرورت گفت: نخست‌وزیر عراق می‌خواهد بگوید که استعفاء را از روی مسئولیت‌پذیری مورد توجه قرار می‌دهد نه به عنوان ابزاری برای تهدید. او می‌خواهد فرهنگ جدیدی در عراق بنا کند که آن، عدم وابستگی به کرسی قدرت است زیرا این کرسی تنها یک ابزار برای خدمت به مردم است. این مسئول عراق متکی به فرهنگ توانمندی است نه فرهنگ استعفاء.

به نوشته «روسیا الیوم»، نخست‌وزیر عراق در دیدار با نخبگان عراقی درباره خروج از منطقه امنیتی سبز بغداد و استقرار مقر دولتش در خارج از این منطقه، گفت  هدف از این تصمیم‌؛ تنها ایجاد فرصتی برای ارتباط میان مردم و مسئولان است.

وی افزود: انتخاب این مکان در خارج از منطقه سبز برای برگزاری نشست‌های دولت و برگزاری کنفرانس‌ها، به منظور ایجاد فرصت برای ارتباط با مردم، افراد شایسته و صاحبان تجربه است.

از سال 2003 تاکنون این نخستین‌بار است که نخست‌وزیر عراق دست به چنین کاری می‌زند و دفتر خود را به منطقه‌ای خارج از منطقه سبز انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول