اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دولت سایه انگلستان:

«برگزیت بدون توافق» حقّه سیاسی لندن است

وزیر «برگزیت» دولت سایه انگلستان در یادداشتی برای روزنامه «ساندی تلگراف» تاکید کرد که پارلمان این کشور باید کنترل امور را در خروج از اتحادیه اروپا به جای دولت به دست بگیرد.

«برگزیت بدون توافق» حقّه سیاسی لندن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به ضرب الاجل برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تنش‌های زیادی میان مخالفان و موافقان برگزیت بوجود آمده است.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، «سِر کِر استارمر» وزیر برگزیت دولت سایه انگلستان گفت تهدید دولت برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در واقع یک حقّه سیاسی است. وی تاکید کرد پارلمان باید به جای دولت کنترل امور را به دست بگیرد. 

این عضو حزب کارگر در پارلمان انگلستان امروز (یکشنبه) در یادداشتی برای روزنامه «ساندی تایمز» تاکید کردکه نمایندگان مجلس عوام نباید تسلیم یک توافق بد شوند.

استارمر همچنین گفت که اقدام «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در تهدید به جای متقاعد کردن، کار نمی‌کند و حزب کارگر (حزب اپوزیسیون) آماده رد کردن طرح‌های دولت برای خروج از اتحادیه اروپا است. 

روزنامه ساندی تایمز در گزارشی امروز خبر داد، چهار وزیر انگلیسی و از حامیان ماندن این کشور در اتحادیه اروپا، در آستانه خروج از کابینه ترزا می هستند. البته ساندی تایمز به نام این وزرا اشاره نکرده بود.

امروز روزنامه «تلگراف» نیز گزارش داد نمایندگان پس‌نشین پارلمان انگلستان، طرح ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا را رد خواهند کرد. «استیو بِیکر» وزیر سابق برگزیت نیز در یادداشتی برای تلگراف تاکید کرد توافقی که اتحادیه اروپا را بر انگلستان برتری دهد، در پارلمان رد خواهد شد. 

در پی این اختلافات داخلی انگلستان بر سر طرح دولت برای برگزیت، روزنامه «سان» روز جمعه گزارش داده بود برخی وزرای کابینه دولت طرح دومی را ارائه کرده‌اند تا در صورت رای منفی مجلس عوام این کشور به طرح مورد نظر نخست وزیر، طرح جدید را مطرح کنند. 

مردم انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد اما تا کنون با گذشت یک سال و نیم از مذاکرات میان لندن و بروکسل پیشرفت چندانی نداشته و اختلافات داخلی میان نمایندگان پارلمان انگلستان از احزاب سیاسی مختلف، شدت گرفته است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول