اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لیام فاکس: بریتانیا احتمالا با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت به توافق نمی رسد

وزیر بازرگانی بریتانیا گفت که با وجود مسایل وجود میان اتحادیه اروپا و لندن، امکان دارد که بریتانیا نتواند با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت به توافق برسد.

لیام فاکس: بریتانیا احتمالا با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت به توافق نمی رسد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا گفته است که مذاکرات تا پایان ماه جاری میلادی به دستیابی به توافقی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منجر خواهد شد. با این حال، «لیام فاکس» وزیر بازرگانی بریتانیا گفت  که کشورش احتمالا نمی‌تواند با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به توافق برسد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فاکس امروز شنبه در این مورد گفت: « مسایل بحث‌برانگیزی همچنان در برابر توافق وجود دارند و (به همین دلیل) بریتانیا نمی‌تواند با اتحادیه اروپا به توافق برسد.ما شاهد پایانی دشوار در ارتباط با مذاکرات هستیم.»

وی همچنین گفته است که اگر بریتانیا نتواند مسایلی مانند ایرلند شمالی را حل کند در این صورت دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا هم امکان‌پذیر نخواهد بود.

این موضع‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که «جو جانسون»، وزیر امور حمل و نقل انگلیس روز جمعه اعلام کرد به دلیل طرح پیشنهادی دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) از کابینه جدا می‌شود. 

او در بیانیه‌ای نوشته است: «برگزیت کشور را دچار تفرقه کرده است. میان احزاب سیاسی، تفرقه ایجاد کرده و خانواده‌ها را هم دچار اختلاف کرده است.»

جانسون نوشته با وجود اینکه در همه‌پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ماندن در این اتحادیه رأی داده، مجدانه خواستار آن بوده که دولت طرح خروج را اجرا کند. 

مردم انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد اما تا کنون با گذشت یک سال و نیم از مذاکرات میان لندن و بروکسل پیشرفت چندانی نداشته است. 

این احتمال وجود دارد که انگلستان بدون حصول توافق برگزیت از اتحادیه اروپا جدا شود. دو طرف در مسئله مرز ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت هنوز به توافق نرسیده‌اند و ترس از بازگشت تنش در این منطقه وجود دارد. 

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول