اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد

شکست تحریم‌های آمریکا با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند ابزاری کارآمد در دیپلماسی باشد،‌گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری نقش مهمی در خنثی کردن حربه آمریکا و تحریم‌های موجود داشته باشیم.

شکست تحریم‌های آمریکا با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، ولی تیموری صبح امروز در نشست خبری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO)، با بیان اینکه می‌توانیم از گردشگری به عنوان ابزاری کارآمد در دیپلماسی استفاده کنیم، گفت: در شرایط تحریم‌های آمریکا گردشگری می‌تواند علاوه بر کارکردهای عادی نقش مؤثری در خنثی کردن حربه آمریکا و افزایش مقاومت ملی ما داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما دو نوع عضویت در سازمان گردشگری داریم گفت: یک عضویت رسمی است و عضویت دیگر وابسته است.

تیموری با شاره به اجلاس جهانی گردشگری گفت:‌یکی از رویدادهای جنبی این اجلاس برگزاری سمینار بین‌المللی بهره‌گیری فرهنگی از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات با موضوع گردشگری فرهنگی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه در این رویداد نمایشگاه  تخصصی از استارتاپ‌های گردشگری و فناوری‌های دیجیتالی گردشگری برگزار می‌شود،‌گفت: ضعف رسانه‌ای و عدم ارائه تصویر واقعی از جامعه ایران چالش اصلی صنعت گردشگری است.

وی با گلایه از اینکه ما از بحث رسانه‌ای گردشگری غافل بوده‌ایم‌،گفت: باید با تقویت مناسب رسانه‌ای خود را به دیگر رقبای بین‌المللی برسانیم.

تیموری با تأکید بر اینکه حضور در عرصه‌های جهانی می‌تواند در ارائه کمک‌های فنی و مشورتی و تدوین یک برنامه راهبردی مؤثر واقع شود، افزود: ما با سازمان جهانی گردشگری توافقی را در خصوص تدوین برنامه راهبردی و گردشگری با حضور و تأثیرگذاری ایران در سطح بین‌الملل انجام داده‌ایم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: در اجلاس جهانی گردشگری چهره‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری و میهمانان خارجی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، آفریقای جنوبی،‌ ترکیه، آلمان، فنلاند، آرژانتین، مالزی و ... حضور خواهند داشت.

وی در خصوص هزینه انجام شده برای میزبانی این اجلاس گفت: شرکت علیصدر به عنوان بخش خصوصی و میزبان اصلی مسئولیت کار را بر عهده گرفته و دولت در این زمینه پشتیبانی معنوی داشته است

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول