اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس خبر داد

تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی برای طرح‌های گردشگری در دماوند و فیروزکوه

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس از تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی برای طرح‌های گردشگری و همچنین پیش‌بینی سه مجتمع گردشگری در دماوند و فیروزکوه خبر داد.

تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی برای طرح‌های گردشگری در دماوند و فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، قاسم میرزایی‌نیکو عصر امروز پس از سفر یک روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای این سفر، مشکلات پروژه‌های گردشگری فیروزکوه در مجموعه نمرود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرحی به عنوان پل متحرک شیشه‌ای برای تنگه‌واشی فیروزکوه مطرح شد، افزود: دو مجموعه کاروان‌سرای گدوگ و آثار باستانی بیمارستان زمان پهلوی فیروزکوه نیز بازدید و دستوراتی توسط معاون رئیس جمهور اتخاذ شد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس در خصوص حضور در شهر کیلان نیز گفت: کیلان یکی از شهرهای قدیمی شهرستان‌ دماوند بوده که قرار است با اختصاص فضایی در این شهر موزه‌ای ایجاد شود.

میرزایی‌نیکو با بیان اینکه فرصت بازدید از تمام پروژه‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی وجود نداشت، تصریح کرد: در این راستا، نشستی در فرمانداری دماوند برگزار شد و 6 نفر از کارآفرینان حوزه گردشگری و بوم‌گردی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای سفر امروز معاون رئیس جمهور به حوزه انتخابیه بیان کرد: در نخستین گام قرار شد که تفاهم‌نامه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی برای توسعه طرح‌های گردشگری انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس خاطرنشان کرد: در دومین مصوبه قرار شد که استعلامات گردشگری در خود دماوند پاسخ‌دهی شود و تا جایی که امکان دارد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران اختیارات را به اداره شهرستانی قرار دهد.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: سومین مورد برای حوزه گردشگری، پیش‌بینی سه مرکز مجتمع ویلایی گردشگری برای منطقه بود که سه نقطه مورد ارزیابی قرار گرفته که این موضوع در یک نشست سه جانبه باید طراحی و در هیأت دولت برای تأیید نهایی تصویب شود.

وی با بیان اینکه دماوند و فیروزکوه قطب‌های گردشگری در استان تهران هستند، افزود: از رئیس سازمان میراث فرهنگی می‌خواهیم که دستور ابلاغ تدوین سند جامع گردشگری دماوند و فیروزکوه صادر شود که بر اساس الگو حرکت کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: مسجد جامع دماوند که یک‌هزار سال قدمت دارد، شبستان و زیرزمین آن نیاز به مرمت دارد که اکنون بسته است و باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین عمارت‌هایی همچون شبلی که به زمان اشکانیان باز می‌گردد در دماوند غریب مانده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول