اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

ابراهیمی ترکمان مطرح کرد

همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات با دانشگاه تهران برای فراهم کردن بورسیه ایران‌شناسی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این سازمان پس ا ز اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای اعطای بورسیه ایران‌شناسی به جوانان اسپانیایی، تلاش دارد تا مقدمات کار را فراهم کند.

همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات با دانشگاه تهران برای فراهم کردن بورسیه ایران‌شناسی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هشتمین کنگره بین‌المللی انجمن ایران‌شناسی اسپانیا که در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ایران در کنار همه موهبت‌هایی که داشته است، متأسفانه از این موهبت محروم بوده که ایران‌شناسان خارجی ما را تحلیل کنند و آنها همواره نگاه‌های خود را فقط به یک نقطه معطوف کرده‌اند، اما شناخت آنها زمانی کامل خواهد شد که این تحلیل برگرفته از همه جزئیات ایران و موضوعات مختلف آن باشد. 

وی با بیان اینکه نیازمند شناخت منظومه‌ای از ایران هستیم تا از نگاه‌های نقطه‌ای پرهیز شود، به تصمیمات رئیس‌جمهور و هیأت حاکمه امریکا که اخیرا اتخاذ شده است اشاره کرد و گفت: تصمیمات اخیر آنها تمام برگرفته از شناخت نقطه‌ای ایران بوده است. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایران‌شناسی همواره سبب شده تا ایران‌شناسان مطرح پس از شناخت از کشورمان، تبدیل به هسته‌های اولیه توسعه روابط با ایران شوند، لذا نباید آنان را نادیده بگیریم، چرا که می‌توان از طریق آنها به توسعه مبادلات علم و فرهنگ و تسری آن رسید. 

ابراهیمی ترکمان گفت: عمده شناخت موجود از اسلام شیعی و ایران در اروپا، از سوی ایران‌شناسان و شرق‌شناسان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: روابط دیرپا و فرهنگی ایران و  اسپانیا قدمت زیادی دارد،‌ اما حضور هشتصد ساله اسلام در اسپانیا منجر به نقش پررنگ ایران شده است و حتی آنها این دوره را عصر طلایی و تمدنی خود می‌دانند.

وی گفت: اسپانیا در دوران معاصر نگاهی معتدل به ایران داشته است و همچنین پیوندهای دوستانه در این روابط منجر به آن شده که در اروپا، اسپانیا نگاه ویژه‌تری را نسبت به دیگر کشورها به تهران داشته باشد چرا که به تمدن ما علاقه ویژه‌تری دارد.

ابراهیمی ترکمان خاطرنشان کرد: روابط ماندگار فرهنگی به ستون ادبی و ادبیات وابسته است، به همین دلیل باید از این موضوع هم حداکثر استفاده را کرد. 

و ی پیشنهاد کرد که آثار مشترک ایران و اسپانیا مورد توجه بیشتر قرار گرفته و ا حیا شود، ضمن اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این آمادگی را دارد تا این میراث معنوی را منتشر کند. 

ابراهیمی ترکمان در پایان به گفت‌وگوی امروزش با رئیس دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: آقای نیلی احمدآبادی به من گفت این دانشگاه آماده است تا بورسیه ایران‌شناسی را برای جوانان اسپانیایی درنظر بگیرد، البته سازمان فرهنگ و ارتباطات هم در این زمینه برای گام برداشتن در این خصوص آماده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول