اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نیلی احمدآبادی اعلام کرد

آمادگی دانشگاه تهران برای اعطای بورسیه به دانشجویان برجسته اسپانیا

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر توسعه دیپلماسی علمی از طریق سفیران این بخش به منظور توسعه روابط بین کشورها و پررنگ‌تر شدن نقش آن گفت: این دانشگاه با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آمادگی دارد که بورسیه‌هایی را به دانشجویان برجسته اسپانیا اعطا کند.

آمادگی دانشگاه تهران برای اعطای بورسیه به دانشجویان برجسته اسپانیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در هشتمین کنگره بین‌المللی انجمن ایران‌شناسی اسپانیا که در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سالهاست که بحث دهکده کوچک جهانی مطرح می‌شود که معنایش آن است که مرزهای جغرافیایی مانع مبادلات و تبادلات نیست، چرا که به لطف فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، حمل و نقل و رفاه عمومی، این مرزها دیگر تعیین‌کننده نیستند و به همین دلیل است که شاهد رشد مبادلات در بخش‌های مختلف جامعه و دنیا هستیم. 

وی افزود: تبادلات و مبادلات منجر به رشد علم و تکنولوژی شده و هر ساله نرخ این رشد افزایش پیدا کرده است، همچنین شرط توسعه مبادلات و هم‌افزایی‌ها، شناخت دقیق‌تر از ملت‌ها، دولت‌ها و فرهنگ‌های آن است. 

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز رشته‌های دانشگاهی شناخت منطقه‌ها، ملت‌ها و زبان‌ها در دنیا در مراکز پژوهشی، آموزشی و مؤسسات مختلف توسعه پیدا کرده است. 

وی اظهار داشت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با رشته مطالعات منطقه‌ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشکده مطالعات جهان با آموزش دوره‌های متعدد به زبان‌های اصلی و همچنین دانشکده زبان و ادبیات خارجی در رشته زبان اسپانیایی در مقطع کارشناسی ارشد گام‌های متعددی را برای شناخت دانشجویان از منطقه، ملت‌ها و زبان‌ها برداشته است. 

نیلی احمدآبادی گفت: هر چه شناخت از کشورها و ملت‌ها بیشتر شود، قطعا منجر به توسعه صلح و دوستی در دنیا خواهد شد. 

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه همواره روابط ایران و اسپانیا در سطح مطلوبی بوده است و تاریخ هم گواه عدم بروز اتفاقات ناگوار در این روابط و تمدن دارد، افزود: ایران با تمدن کهن‌اش می‌تواند موضوع اقدامات مختلف محققین دنیا شود و همچنین تحولات چهل ساله اخیر در جمهوری اسلامی هم می‌تواند مزید بر این علت باشد. 

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران و توسعه این فعالیت‌ها در دستورکار آن بوده و هست.

وی گفت: نقش علم در توسعه کشورها بیش از گذشته نمایان شده و هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای را در دنیا پیدا نمی‌کنیم که بدون علم و دانشگاه به این مهم دست پیدا کرده باشد. 

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: علم و سفیران آن و توسعه دیپلماسی علمی در افزایش روابط بین کشورها می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد، همچنین توسعه مبادلات و تبادلات علمی بین دانشگاه‌های دنیا هم می‌تواند منجر به توسعه مبادلات در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شود. 

وی گفت: دانشگاه تهران در زمینه پذیرش و تبادل دانشجو و استاد، برگزاری دوره‌های مشترک و نشست‌های و کنگره‌های بین‌المللی و پروژه‌های مشترک خارجی با دانشگاه‌های مطرح دنیا اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است، لذا از محققین اسپانیایی که در این کنگره حضور دارند می‌خواهم در زمینه توسعه مبادلات علمی و تبادلات استاد و دانشجو، این مهم را در دستورکار خود قرار دهند. 

وی اعلام آمادگی کرد تا دانشگاه تهران با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بورسیه‌هایی را به دانشجویان برتر اسپانیایی اعطا کند تا اقدامی را برای شناخت بیشتر ایران و توسعه مبادلات مختلف انجام دهند. 

نیلی احمد آبادی در پایان گفت:‌در ایران تلاش شده تا به صورت علمی، اسپانیا را به دانشجویان و مردم کشورمان بشناسانیم و امیدواریم به زودی چنین رویه‌ای هم در اسپانیا در خصوص موضوعات مرتبط با ایران صورت گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول