اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است/ منافقین و رفاه‌طلبان دشمن عزت ملتند

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: کسانی می‌گفتند مرگ بر آمریکا نگویید، با این کار می‌خواستند برای آمریکا جایگاهی فراهم کنند اما امروز این شعار تقریبا جهانی شده است.

شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است/ منافقین و رفاه‌طلبان دشمن عزت ملتند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام حمید روحانی شامگاه گذشته در مسجد نبی اکرم(ص) نیشابور، اظهار داشت: جریان راهپیمایی اربعین برای همه شگفت‌آور و مایه عبرت است و دنیا را به‌شگفتی واداشته است.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: زمانی دشمن تلاش می‌کرد مردم را از راه عاشورا باز دارد، دشمن فهمیده بود راه حسین(ع) چه خطری برای آنها دارد.

وی ادامه داد: در زمان رضاخان روضه‌خوانی را تعطیل کردند، هدف این بود استعمار انگلیس از عاشورا احساس خطر کرده بود و می‌خواستند راه حسین(ع) را ببندند.

روحانی اظهار کرد: استکبار جهانی در رأس آنها آمریکا از طریق داعش و با انفجار در مسیر زائران کربلا می‌خواهند وحشت در دل مردم ایجاد کنند و مردم را از رفتن به‌کربلا باز دارند، نتیجه آن خونریزی‌ها جمعیت 20 میلیونی است که امروز می‌بینید.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیاست به‌ذلت کشاندن ملت‌ها به‌شدت دنبال می‌شود؛ خاطرنشان کرد: از نظر آمریکایی‌ها ملت‌ها باید احساس کنند حقیر هستند و نیاز به آقا بالا سر دارند، امروز هم با شیوه‌های مختلف این سیاست دنبال می‎شود.

وی با اشاره به 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی تصریح کرد: 13 آبان روزی است که ملت ما با شعار مرگ بر آمریکا مشتی محکم بر دهان جنایتکارانی می‌زند که به‌دنبال به‌ذلت کشاندن ملت ایران بودند.

روحانی با بیان اینکه آنها از بیداری اسلامی وحشت کردند؛ افزود: می‌خواستند سوریه، عراق و ایران را چند کشور کنند اما در سایه مقاومت مردم و تدابیر مقام معظم رهبری از اجرای نقشه خود باز ماندند.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: با جنگ تحمیلی، ترورهای داخلی و تحریم‌های کمرشکن تلاش داشتند ایران را به‌زانو درآورند اما شکست خوردند.

وی اظهار کرد: دیر زمانی است که کسانی می‌گفتند مرگ بر آمریکا نگویید، با این کار می‌خواستند برای آمریکا جایگاهی فراهم کنند اما امروز این شعار تقریبا جهانی شده است.

روحانی ادامه داد: تلاش کردند آتش زدن پرچم آمریکا را زیر سوال ببرند، سازش با آمریکا را زمینه‌سازی کردند، گفتند آمریکا کدخدای دنیاست و باید روابط برقرار شود، اما امروز کار به‌جایی رسیده است کسانی که خود به‌دنبال این بودند که برای آمریکا فرش قرمز پهن کنند امروز خودشان علیه او صحبت می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران در سایه آزادی و سربلندی توانسته عزت خودش را حفظ کند، آمریکا از آزادی ملت‌ها رنج می‌برد و سعی می‌کند با خونریزی آزادی آنها را از بین ببرد.

وی ادامه داد: دومین دشمن ملت‌ها رفاه‌طلب‌ها هستند که مانند زالو خون مردم را می‌مکند و دشمن آزادی و عزت ملت‌ها هستند.

روحانی گفت: سومین دسته دشمن ملت ایران قدرت‌طلب‌ها و جاه‌طلب‌ها هستند آنهایی که برای رسیدن به‌قدرت ولع دارند، کسانی که وقتی به‌قدرت می‌رسند و انتقادی به‌آنها می‌شود سیل توهین‌ها از قبیل بی‌شناسنامه و امثالهم را نثار منتقدان خود می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: دسته چهارم دشمن ملت وادادگان و خودباختگان هستند که کعبه‌شان کاخ سفید است و از آمریکا می‌ترسند.

وی با بیان اینکه دسته پنجم دشمن ملت منافقین هستند که سعی می‌کنند همیشه فتنه ایجاد کنند و بین نیروهای انقلاب تفرقه بیندازند؛ یاداور شد: غالب نویسندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای تلاششان این است نیروهای انقلاب منزوی کنند و کنار بزنند.

روحانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آمریکایی را که ملت با خون خود و همت خود از در بیرون کرد برخی از پنجره واردش کنند؛ عنوان کرد: کسانی که به‌دنبال سازش با آمریکا هستند به‌دنبال تسلیم کردن ایران در برابر آمریکا هستند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول