اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع امنیتی تل آویو اذعان کردند

نگرانی ارتش اسرائیل از تکرار اسارت نظامیان صهیونیستی به دست مقاومت فلسطین

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند، تل آویو بیم این را دارد در شرایط ملتهب مرزهای سرزمین های اشغالی با نوار غزه، حماس با حمله به یکی از شهرک های صهیونیست نشین طی یک عملیات راهبردی یک یا چند نظامی ارتش این رژیم را به اسارت بگیرد.

نگرانی ارتش اسرائیل از تکرار اسارت نظامیان صهیونیستی به دست مقاومت فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سایت خبری اسرائیلی «واللا» به نقل از منابع امنیتی کاملا مطلع در تل آویو نوشت: چالش ارتش اسرائیل در برابر تظاهرات در مرزهای نوار غزه به یک فعالیت امنیتی پایدار نظیر ماموریت حفاظت از شهرک‌ها یا باز کردن جاده‌ها مبدل شده است.

این سایت عبری‌زبان افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ژنرال «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستکم در مدت باقیمانده تا انتخابات به دنبال گشودن جبهه نبردی علیه حماس نیستند و نظر «نداف آرگمن»، رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) هم از دیدگاه آنها دور نیست.

به نوشته واللا این منابع تاکید کردند در واقع این تنها آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ کابینه است که اعتقاد دارد، راه حل مشکلات در نوار غزه توسل به زور نظامی است.

این سایت اسرائیلی افزود، همه منتظر آمدن زمستان هستند تا آنچه منابع تل آویو سطح خشونت و تروریسم مردمی در طول مرز غزه خواندند، کاهش پیدا کند یا زمان برگزاری انتخابات که انتظار می‌رود فوریه سال آینده میلادی باشد، فرا رسد و تا آن زمان مردم اسرائیل باید به تصاویر ستون‌های دود غلیظ، تلاش‌های فلسطینیان برای نفوذ و پرتاب نارنجک‌های دست ساز یا فرستادن بالن‌های آتش‌زا به جنوب سرزمین‌های اشغالی عادت کنند.

به نوشته واللا این بدان معنا نیست که رهبری حماس بر سطح التهاب مرزی کنترلی ندارد، بلکه این رهبران حماس هستند که برپایی تظاهرات در نوار مرزی و فرستادن بالن های آتش‌زا را ساماندهی می‌کنند، موضوعی که از دیدگاه دیپلمات‌های خارجی کاری مردمی و خودجوش است با وجود اینکه ده‌ها هزار هکتار در آتش این درگیری‌ها سوخته است و به اعتراف این منابع امنیتی، حماس در جنگ روانی هم استادانه عمل کرده است.

این سایت خبری به نقل از منابع امنیتی تل‌آویو با اشاره به نگرانی اسرائیل از کشته شدن شمار بیشتر نظامی اسرائیلی به دست حماس گفت: در سال اخیر یک تک تیرانداز فلسطینی به سمت نظامیان ارتش اسرائیل شلیک کرد که به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یکی دیگر ازآنها منجر شد.

اما به نوشته این سایت خبری، اما خطرناک‌ترین مساله، تشخیص فرصت عملیاتی و اجرای یک عملیات استراتژیک مانند ربودن یک سرباز است؛ مسیر رسیدن به جنگ بسیار کوتاه است، حتی اگر تمام اعضای کابینه علاقه‌مند به آن نباشند.

این منابع در گفت‌وگو با واللا وضعیت مرزهای سوریه و لبنان و سراسر کرانه باختری را هم منشا نگرانی برای اسرائیل خواندند و گفتند: تظاهرات در نوار مرزی نشان می‌دهد که اسرائیل در بیروت، دمشق و کرانه باختری تحت فشار و ضعیف است.

به نوشته واللا، منابع امنیتی در تل آویو همچنین گفتند، سوال بزرگ این است که در این دوره خاص چه اتفاقی خواهد افتاد آیا مصر از طرح جدیدی برای سازش خبر می‌دهد یا برپایی یک تظاهرات خشونت آمیز از حیث بزرگی آن در مرزهای نوار غزه اسرائیل را ودار به نشان دادن عکس العملی دردناک می‌کند.

در همین راستا «رون بن یشای»، تحلیلگر مسائل امنیتی در سایت خبری عبری زبان (YNET) معتقد  است یکی از ماموریت‌های اصلی ژنرال آفیف کوخافی که به عنوان فرمانده کل ارتش اسرائیل انتخاب شده ایجاد یک راهبرد جدید اسرائیلی برای حفظ امنیت در جبهه جنوبی یا با مقاومت فلسطین در نوار غزه است و این راهبرد باید مبتنی بر تعمیق روابط امنیتی و سیاسی قوی با مصری ها باشد.

به گفته بن یشای، اسارت گلعاد شایت در سال 2006 یکی از شکست‌های بزرگ ژنرال کوخافی است چون عملیات ربودن شالیت زمانی صورت کرفت که کوخاوی مسئول آنچه یگان غزه ارتش اسرائیل خوانده می‌شود بوده است.

این تحلیلگر صهیونیست که رابطه نزدیکی با نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی دارد افزود: دیگر ماموریت کوخافی که اهمیت آن از اولی کمتر نیست، ایجاد شیوه‌ها و ابزارهای نظامی برای ممانعت از استقرار ایران در سوریه و منع حزب الله و ایران از گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل در بلندی ‌ای جولان سوریه است موضوعی که برای سطوح امنیتی و سیاسی در تل آویو بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول