اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

محمود الزهار:

راهپیمایی‌های بازگشت هرگز متوقف نمی‌شود

«محمود الزهار»، از رهبران ارشد حماس هر گونه توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی بدون عملی شدن شروط مقاومت در رفع کامل محاصره غزه را محال خواند و گفت، راهپیمایی‌های بازگشت تا احقاق کامل حقوق فلسطینیان ادامه دارد.

راهپیمایی‌های بازگشت هرگز متوقف نمی‌شود

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در  شروع گفت‌وگوی تفصیلی خود با یک وبگاه خبری عربی از اشتیاق یکسره کشورهای عربی برای برقراری روابط رسمی با اسرائیل انتقاد کرد و گفت، آنها به دنبال برداشتن همه موانعی هستند که هر گونه رابطه با دشمن اسرائیلی را جرم برشمرده و از آن منع می‌کرد.

الزهار در گفت‌وگو با «الخلیج آنلاین» افزود: اتفاقات اخیر در صحنه کشورهای عربی و میزبانی پایتخت‌های کشورهای عربی از مقامات اسرائیلی و گرایش آنها به سمت عادی سازی علنی با دشمن اسرائیلی، انحراف از دین اسلام و لطمه به مساله فلسطین است.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی هم اینک با برقراری رابطه با اسرائیل از خط مشی اجداد و پدران خود جدا شده اند، افزود: رژیم اشغالگر تنها در حق فلسطینیان و آرمان‌های آنها مرتکب جرم و جنایت نمی‌شود؛ بلکه کشورهای عربی هم خودشان که در پس توهمات رژیم اشغالگر می‌دوند از این جنایات در امان نبودند.

این رهبر حماس تاکید کرد: کشورهای عربی از مسیر درست منحرف شده‌اند و شتاب روابط رو به توسعه آنها با اسرائیل به منزله انحراف و کژی در تاریخ امت عربی و اسلامی است و این رویکرد جدید و ننگ آور  با منافع مساله فلسطینی در تضاد است.

انحراف قطب نمای جهان عرب از مساله فلسطین

الزهار مساله فلسطین را مانعی در برابر کشورهای عربی برای عملی کردن پروژه هایشان در عادی سازی و برقراری روابط رسمی و آشکار با اسرائیل خواند و گفت: سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به سلطان نشین عمان ثابت می‌کند که قطب نمای کشورهای عربی  از سمت مساله فلسطین منحرف شده است.

این رهبر حماس با بیان اینکه بعید نیست کشورهای عربی در مقطع پیش رو اسرائیل را به عنوان یک کشور واقع در منطقه به رسمیت بشناسند، افزود: این آخرین گام در مسیر روابط رو به رشد بین این کشورها با رژیم اشغالگر است که به زودی برداشته می‌شود.

وی افزود: کشورهای عربی همین حالا توافقنامه‌ها و پیمان‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی سری یا علنی با اسرائیل امضا می‌کنند و برای همه روشن شده که رژیم اشغالگر، دیگر یک دشمن در منطقه نیست بلکه به حکم کشورهای عربی یک متحد قوی شمرده می‌شود.

وی در پاسخ به سوال الخلیج آنلاین درباره اینکه آیا این عربستان بوده که از حیث برخورداری از جایگاه تاثیرگذارش در بین کشورهای عربی باب عادی سازی با اسرائیل را گشوده است، گفت: این مساله روشن است و بر کسی پوشیده نیست، کشورهای کلیدی باب عادی سازی را گشودند و دیگر کشورهای عربی متاثر از موضع آنها در قبال اسرائیل می‌شوند.

صفحه جدید روابط اعراب با نتانیاهو

الزهار یکی از بزرگ ترین خطرات عادی سازی برای مساله فلسطین را به تعویق افتادن پروژه آزاد سازی اراضی اشغالی خواند و گفت: کشورهای عربی به رژیم اشغالگر به رغم جنایاتی که در حق فلسطینیان مرتکب می شود برای ماندن در منطقه مشروعیت داد.

این رهبر حماس افزود: انتظار می‌رود پس از سفر نتانیاهو به سلطان نشین عمان و دیدار وی با سلطان قابوس، نخست وزیر اسرائیل علنی و در برابر دید همگان به کشورهای متعدد عربی و اسلامی سفر کند تا از صفحه جدیدی از روابط خبر بدهد آن هم در حالی که رژیم اشغالگر دست از هیچ جنایتی در حق فلسطینیان اعم از تحریم، کشتار، کوچ اجباری و سرقت از حقوق ملت فلسطین و هتک حرمت مقدسات اسلامی آنها برنمی‌دارد.

آتش بس منوط به عملی شدن شروط مقاومت است

الزهار درباره مسائل مربوط به نوار غزه و در راس آن مذاکرات آتش بس و میانجیگری مصر گفت: تا به این لحظه رژیم اشغالگر مسئول عدم دستیابی به هر گونه توافق آتش بس آشکار در نوار غزه است.

این رهبر حماس با تاکید بر اینکه هر گونه توافق آتش بس در نوار غزه منوط به عملی شدن شروط و دستیابی به تفاهم با مقاومت فلسطین است، گفت: رژیم اشغالگر باید شروط مقاومت را پیاده کند اما در حال حاضر در مساله آتش بس در غزه با فریبکاری به دنبال وقت کشی و پیاده کردن سیاست خصمانه و تشدید حملات خود علیه غزه است تا از این وضعیت برای مبارزات انتخاباتی آتی در داخل سرزمین های اشغالی بهره ببرد.

راهپیمایی‌های بازگشت هرگز متوقف نمی‌شود

الزهار با تاکید بر اینکه مقاومت در نوار غزه باقی خواهد ماند، گفت: راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت هرگز متوقف نمی‌شود تا همه شروط مقاومت و در راس آن رفع کامل محاصره غزه و تامین زندگی شرافتمندانه برای ساکنان در محاصره آن پاسخ داده شود.

رهبر حماس ضمن اشاره به تعامل جدی این جنبش با تلاش‌های هیات مصری گفت: شروط مقاومت وضع شده و هرگز تحت فشارها و تشدید حملات تشکیلات خودگردان، اسرائیل و حامیان آنها عوض نمی‌شود.

عباس مقصر ناکامی تلاش‌های آتش بس است

الزهار، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را متهم کرد که درصدد ناکام گذاشتن آتش بس در غزه و فشار بر کشورهای عربی برای منزوی کردن حماس از طریق آمریکا و اسرائیل است و اینکه با نپرداختن حقوق و دستمزد مردم غزه یا بستن گذرگاه ها، قطع جریان برق وفراهم کردن فضای جنگ آنها را در تنگنای شدیدتری قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت اجازه انزوا و زندانی ماندن غزه را نمی‌دهد، گفت: عباس هرگز فرصت نخواهد یافت که بتواند در قدرت بماند، مشروعیت را از او سلب می‌کنیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم که گام تازه خود را برای انحلال شورای قانون گذاری فلسطین عملی کند، عباس در حق ملت خود مرکتب جنایات شده و باید مجازات شود.

این رهبر حماس درباره گزینه‌های این جنبش برای تعامل با وضعیت کنونی گفت: باید افق هایی با جهان عربی و اسلامی باز کنیم و حمایت سیاسی، مالی و معنوی را جستجو کنیم و در این بازی، اصل این است که رابطه خود با را مصر حفظ کرده تا مسائلی که در آن میانجیگری می‌کند ادامه یابد.

الزهار در پایان تاکید کرد: طی چند سال آینده جغرافیای سیاسی منطقه تغییر خواهد کرد و هر آنچه جهان عرب را ترسانده بود کاملا از بین می رود و چرخه تمدن جدیدی شروع می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول