اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ 7 آبان 97

تعطیلی مناسبتی تماشاخانه ایرانشهر/ قدردانی از خانواده شهید مدافع حرم

تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی(ع) هفتم و هشتم آبان ماه تعطیل شد.

تعطیلی مناسبتی تماشاخانه ایرانشهر/ قدردانی  از خانواده شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اربعین سرور و سالار  شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۷ و ۸ آبان ماه تعطیل است. این مجموعه تئاتری از روز چهارشنبه ۹ آبان ماه در سالن استاد سمندریان با نمایش‌های «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی و «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی به ترتیب در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱ میزبان مخاطبان است.

 همچنین در سالن ناظرزاده کرمانی نیز نمایش‌های «تروما» به کارگردانی افسانه ماهیان و «حریق» به کارگردانی افروز فروزند به ترتیب در ساعت‌ها ۱۸:۳۰و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

*«به صرف شام بدون شیرینی» در خانه هنرمندان 

نمایش «به صرف شام، بدون شیرینی» به نویسندگی سید علی میری به کارگردانی سید صالح علوی زاده در تماشاخانه استاد انتظامی، خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود. این اثر تک پرسوناژ با بازی سید علی میری از ۱۸ آبان اجرای خود را آغاز می‌کند.

بلیت فروشی این نمایش هم اکنون در سامانه تیوال آغاز شده است.

*حضور یک کارگردان سینما در تئاتر

نمایش «نشانه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مانلی شجاعی‌فرد، «مرگ مرد بالشی» به کارگردانی منا الهی فرد و «رساوارونه» به کارگردانی شیوا سرمست عنوان سه نمایش تازه ای است که از ۱۸ آبان ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

 «نشانه‌ها» عنوان نمایش تازه‌ای به کارگردانی مانلی شجاعی فرد است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از تاریخ ۱۸ آبان ماه هرشب ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.
«نشانه ها» مضمونی اجتماعی دارد و نخستین تجربه کارگردانی مانلی شجاعی فرد در حوزه تئاتر محسوب می شود، تهیه کنندگی این اثر نمایشی برعهده فیروزه فیاض بخش است و مازیار فکری ارشاد، روزنامه نگار و منتقد سینما، مدیریت این پروژه را بر عهده دارد. مهدی کوشکی، توماج دانش بهزادی، رویا بختیاری، شراره رنجبر، مهدی بوسلیک بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

گفتنی است مراسم رونمایی از پوستر این نمایش در تاریخ ۱۲ آبان ماه در ساعت ۱۸ در کافه شهرزاد برگزار خواهد شد. نمایش «رساوارونه» به کارگردانی شیوا سرمست عنوان نمایش تازه دیگری است که از تاریخ ۱۸ آبان ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت، این نمایش درباره تاثیر رسانه بر انسان معاصر امروز است. این اثر نمایشی هرشب ساعت ۲۰ در این مجموعه روی صحنه خواهد رفت. شیوا سرمست، مجید چنگیزیان و حسین حماسی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 همچنین از سوی دیگر، نمایش «مرگ مرد بالشی» عنوان نمایش تازه دیگری به کارگردانی منا الهی فرد است که این نمایش از تاریخ ۱۸ آبان ماه هرشب ساعت ۲۱:۴۵ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. این نمایش اقتباسی از نمایشنامه معروف مارتین مک دونا است که با تغییرات و روایت تازه ای اجرا خواهد شد. محمد مسگری، محمد حبیبی، علی بنایی، محمد رضا سروستانی، عسل زارع، هومن اردکانی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

*قدردانی گروه اجرایی نمایش «خاتون» از خانواده شهید مدافع حرم

گروه اجرایی نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش یکشنبه ششم آبان ماه در حضور معاون هنری سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی از خانواده شهید مدافع حرم سید محمد حسین میردوستی قدردانی کرد.

حسین عالم بخش نویسنده و کارگردان نمایش «خاتون» پس از پایان اجرا ضمن قدردانی از حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیرکل هنرهای نمایشی در این اجرا از آنها خواست تا با آمدن روی صحنه در مراسم تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم سید محمد حسین میردوستی که تاسوعای سال ۹۴ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید، حضور داشته باشند. پس از پایان صحبت‌های عالم بخش هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی گروه اجرایی نمایش «خاتون» به خانواده شهید مدافع حرم سید محمد حسین میردوستی اهدا شد.

سید محمد مجتبی حسینی و سعید اوحدی نیز پس از این مراسم کوتاه به همراهی شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر با حضور در پشت صحنه نمایش با کارگردان و بازیگران به گفتگو نشسته و از آنها به جهت اجرای این اثر نمایشی مناسبتی قدردانی کردند.

*سیامک عباسى و گیتى قاسمى در Lخروج ممنوع»

گیتی قاسمى پس از سال‌ها بازیگرى در تئاتر، سینما و تلویزیون و نیز دریافت ١٨ جایزه از جشنواره‌هاى مختلف تئاتر، اولین تجربه‌ کارگردانى خود را رقم مى‌زند. وی نمایشنامه‌اى از ژان پل سارتر با عنوان no exit به روى صحنه مى‌برد. همچنین سیامک عباسى که یکی از موفق‌ترین خواننده‌ها و آهنگسازهاى پاپ ایران است تهیه‌کنندگى این اثر را برعهده دارد.

خروج ممنوع اولین تجربه‌ سیامک عباسى در حوزه‌ تهیه‌کنندگى تئاتر به حساب مى‌آید. نسیم ادبى، فرزانه سهیلى، رضا اخلاقى راد و اویس خلیل زاده بازیگران این نمایش هستند. پیش تولید نمایش خروج ممنوع از ماه مرداد آغاز شده و گروه اکنون در حال تمرین هستند. 

*مهلت ثبت نام و ارسال آثار جشنواره تئاتر دانشگاهی تمدید نمی‌شود

ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرد: «مهلت ثبت نام و ارسال آثار هنرمندان متقاضی شرکت  در همه بخش‌های این دوره به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.» در این اطلاعیه آمده است:

«دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به منظور  پایبندی به تقویم اجرایی و مقررات این دوره از جشنواره، مهلت ثبت نام در هیچ یک از بخش‌های جشنواره را تمدید نخواهد کرد. لذا از دانشجویان گرامی تقاضا می‌شود با دقت فراخوان جشنواره را مطالعه کنند و جهت جلوگیری از اختلال در ثبت نام به دلیل ترافیک بالای روزهای پایانی حتی‌المقدور هر چه سریع‌تر ثبت‌نام کنند.»

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه ۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش‌های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)،  «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه  نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

*برگزاری کارگاه پوستر تئاتر در جشنواره بین‌المللی تئاتر الف

جشنواره بین‌المللی تئاتر الف کارگاه ۲ روزه پوستر تئاتر را در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان در شهر تبریز برگزار می کند. سعید رضوانی مدرس این کارگاه آموزشی است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه با شماره ۰۴۱۳۳۳۳۰۶۰۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول