اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان نمایش در گفت‌وگو با فارس:

«تلنگر» روایت هر روز زندگی ما آدم‌هاست

نویسنده و کارگردان نمایش جدید «تلنگر» گفت: این نمایش درباره هستی و نیستی، شادی و غم، داشته‌ها و نداشته‌ها و اعتقاد و باورها است که با هدف بازگرداندن انسان‌ها به درونیاتشان اجرا می‌شود.

«تلنگر» روایت هر روز زندگی ما آدم‌هاست

مهین نوبخت نویسنده و کارگردان نمایش جدید «تلنگر» که از سوم آبان ماه اجرایش را در باغ موزه قصر آغاز کرده است،‌ به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: این نمایش روایتی از زندگی‌هایی است که هر روز می‌بینیم و از کنارشان عبور می‌کنیم. مشکلات و دغدغه‌هایی که شاید هریک از ما با آن به نوعی درگیر باشیم.

وی افزود: این نمایش درباره داشته‌ها و نداشته‌ها، شادی و غم، زندگی و نیستی، هستی و مرگ، اعتقاد و باورها است و هدفش سوق دادن مخاطب به سوی درونیات خویش است.

نوبخت در ادامه افزود: در اجرای این کار تلنگری به تماشاگر می‌خورد و مخاطب در فکر فرو می‌رود که آیا من همچون شخصیت‌های داستان هستم! می‌توانم باشم! یا بوده‌ام! شکستن تابوها و نترسیدن از روبرو شدن با حقایق درونی همراه با بن‌مایه‌هایی از نقد. نمایش ابعاد نهایی شخصیت‌های داستان را برملا می‌کند و با ضربه بر پیکره لحظات هر لحظه باعث دگرگونی و تغییر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایش برای سومین بار است که به اجرا می‌رسد،‌ افزود: مرتبه نخست این کار سال 95، دهه اول محرم با نام «قدمی تا بازگشت» کلید خورد و به دلیل اقبالی که از آن شد، هر سال در لحظات تأثیرگذار به عرصه نمایش رسید، مرتبه دوم کار در سال 96 با نام «تلنگر» و روایتی کمی متفاوت‌تر در معرض بازدید تماشاگران قرار گرفت.

نوبخت در ادامه افزود: مفاهیمی چون صبر، پیش‌داوری و قضاوت، ظلم ، حقیقت شناسی، رحم و مروت و مهر و ... در این کار مورد توجه قرار می‌گیرد.

نوبخت درباره گروه مردم‌نهاد نیم‌نگاه هنرمندان که به حمایت از این نمایش پرداخته نیز گفت: این گروه در کمتر از ۵ سال خود را به ایرانیان معرفی کرده و حامی جوانان شده است. تئاتر نیاز به حمایت بیشتر برای پشتیبانی و استعدادیابی دارد، این اتفاق نمی‌افتد مگر با حمایت بیشتر و روز افزون.

وی با بیان اینکه جای پروژه‌های روایتی آئینی اما امروزی و مدرن در صحنه نمایش تقریباً خالی است، گفت:‌ این در حالی است که پتانسیل بالایی برای هنرنمایی تئاتری‌ها وجود دارد و می‌توان با شناسایی چنین پروژه‌هایی به گسترش هنر پرداخت، چرا که می‌توان سخن چندین قشر از مردم را در چند دقیقه و با زبانی روان بیان کرد و باعث رخ دادن وقایع نیک شد.

به گزارش فارس، تهیه کننده این نمایش نیم نگاه هنرمندان، بازیگران: آیسا بابلی، مهدی بیگدلیا، حسین صفدری، سیاوش ضابط، مانیا فیلوم، امیرحسین بابلی، مهین نوبخت، شاهین بوالحسنی، دستیار کارگردان: محمدجواد دلگرم منشی صحنه: فرناز پتگر نور: مهدی فراهانی طراح لباس، گریم، صحنه، پوستر: مهین نوبخت گریم: مریم حسین زاده موسیقی: شاهین بوالحسنی روابط عمومی: رضا پورزارعی، علیرضا زارعی، چاپ و تبلیغات: رسام پخش.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول