به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، شرکت داده ورزی سداد به عنوان طراح و متولی دو سامانه "بله" و "سماح" در واکنش به خبر «کندی نامنویسی دریافت دینار اربعین به دلیل استعلامات از سامانه سماح» توضیحاتی را ارایه کرد.
در این خبر آمده بود: «در پیگیری بخشی از مشکلات دریافت ارز دولتی، یکی از مدیران پیام رسان بله در پاسخ به این سوال که اختلالهایی در ثبت نام دریافت ارز در پیام رسان بله دیده میشود، گفت: از نظر نرم افزاری مشکلی در بله وجود ندارد اما بخشی از فرآیندهای ثبت نام به استعلام از سامانه سماح سازمان حج و زیارت مربوط است که دریافت پاسخ استعلامها از این سامانه کمی با کندی روبه رو شده و به کندی در فرآیند ثبت نام ختم شده است.»
در توضیحات این شرکت آمده: پیرو انتشار خبری در خبرگزاری فارس با عنوان " کندی نام نویسی دریافت دینار به دلیل استعلامات از سامانه سماح" مورخ دوم آبان نود و هفت و اعلام نظر یکی از مدیران اپلیکیشن "بله" مبنی بر کندی دریافت پاسخ استعلام ها از سامانه "سماح" در همین خبر، شرکت داده ورزی سداد به عنوان طراح و متولی هر دو سامانه "بله" و "سماح" ضمن تکذیب این خبر اعلام می دارد کندی در فرآیند ثبت نام هیچ ارتباطی به سامانه "سماح" نداشته است و سامانه "سماح" در حد میلی ثانیه به درخواست های واصله پاسخ داده و می دهد. وقتی ثبت نام و تقاضای اخذ روادید حدود 2 میلیون زائر اربعین از این سامانه بدون حتی یک مورد مغایرت یا اختلال به انجام رسیده و هیچ نارضایتی به همراه نداشته بدیهی است که یک استعلام ساده برای حدود 200 هزار زائر متقاضی ارز قطعا نمی تواند در این سامانه با مشکلی روبرو شود و با نهایت سرعت و دقت پردازش شده است؛ مسئله این است که ظرفیت سامانه نام نویسی ارز اربعین متناسب با ظرفیت پذیرش سامانه پذیرنده طرف عراقی تنظیم شده بود و طبعا کندی یا سرعت پاسخگویی سامانه پذیرندگی طرف عراقی موجب کندی یا سرعت امکان ثبت نام می شد چراکه در غیر این صورت شاهد ایجاد صف و ازدحام غیر قابل کنترل در مرحله پذیرندگی و تحویل ارز می بودیم.
به گزارش، هفته گذشته همچنان که زائران از بینظمی و صف طولانی دریافت دینار در شعب بانک ملی در عراق خبر میدادند اختلالاتی در ثبتنام دریافت ارز در پیامرسان بله نیز دیده شد.
انتهای پیام/