اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

در پیگیری فارس از مدیران پیام‌رسان مطرح شد

کندی نام‌نویسی دریافت دینار اربعین به دلیل استعلامات از سامانه سماح

هم‌چنان که زائران از بی‌نظمی و صف‌ طولانی دریافت دینار در شعب بانک ملی در عراق خبر می‌دهند اختلالاتی در ثبت‌نام دریافت ارز در پیام‌رسان بله نیز دیده می‌شود که مدیر این پیام‌رسان تاخیر پاسخ استعلام‌ها از سامانه سماح را علت کندی اعلام کرد.

کندی نام‌نویسی دریافت دینار اربعین به دلیل استعلامات از سامانه سماح

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، طبق اعلام قبلی، قرار بود زائران اربعین حسینی ارز ویژه‌ این مراسم را از طریق «پیام‌رسان مالی بله» متعلق به بانک ملی خریداری کنند. این ارز (دینار) توسط بانک ملی و با همکاری بانک مرکزی تامین شده است.
برای این‌کار، متقاضیان باید پس از نصب اپلیکیشن بله، به بازو (بات) «دریافت ارز اربعین» بروند و مشخصات و مدارک خود را ارسال کرده و معادل ریالی ارز درخواستی را پرداخت کنند؛ سپس رسید تصویری و شناسه‌ ده رقمی دریافت کرده را به همراه مدارک به کارگزاری‌های بانک ملی در عراق ارایه کنند تا دینار خریداری‌شده‌ خود را دریافت کنند.

اما در عمل فرآیندها به همین سادگی انجام نشد و کمی بعد تصاویر و گلایه‌های زائران از ناهماهنگی، بی‌نظمی و صف‌های طولانی دریافت ارز از باجه‌های توزیع ارز در مرز و در کشور عراق در فضای مجازی منتشر شد.

پس از انتشار این اخبار، محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی در واکنش به این ناهماهنگی، عدم همکاری بانک مرکزی عراق برای افزایش ساعات فعالیت و تعداد شعب توزیع دینار را دلیل بروز مشکل عنوان کرد و گفت: «از بانک مرکزی عراق درخواست کردیم اگر اجازه افزایش تعداد باجه ها و افزایش ساعات کار و شبانه روزی کردن آن ها را نمی‌دهد، لااقل اجازه بدهد دینارهای موجود را به داخل مرز ایران منتقل کنیم تا در کشورمان و در لب مرز به زائران پرداخت شود که متاسفانه طرف عراقی با این پیشنهاد هم موافقت نکرده است. البته باید به این مشکلات، ضعف زیر ساخت های ارتباطی و بانکی عراق را نیز اضافه کرد.»

به گزارش فارس، در دو روز اخیر تصاویر متعددی از بلاتکلیفی متقاضیان دریافت ارز دولتی در عراق منتشر شده است.


در همین حال، گزارش‌هایی از اختلال در ثبت نام دریافت ارز در پیام رسان بله نیز شنیده می‌شود.

در پیگیری بخشی از مشکلات دریافت ارز دولتی از پیام رسان بله، مصطفی رادمرد یکی از مدیران این پیام رسان به فارس، گفت: ثبت نام برای دریافت ارز دولتی یک زنجیره بود که ثبت نام در پیام رسان بله یکی از بخش های این زنجیره است.

وی گفت: مشکل اصلی در تحویل ارز در کشور عراق ایجاد شده است که اگرچه هر روز تعدادی باجه به باجه‌های تحویل ارز اضافه می شود اما هنوز تعداد باجه های تحویل ارز کافی نیست. 

وی در پاسخ به این سوال که اختلال‌هایی در ثبت نام دریافت ارز در پیام رسان بله نیز دیده می‌شود، گفت: از نظر نرم افزاری مشکلی در بله وجود ندارد اما بخشی از فرآیندهای ثبت نام به استعلام از سامانه سماح سازمان حج و زیارت مربوط است که دریافت پاسخ استعلام‌ها از این سامانه کمی با کندی روبه رو شده و به کندی در فرآیند ثبت نام ختم شده است.

انتهای پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول