اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چه نمایش‌های جدیدی روی صحنه می‌روند

از «آوای آب» در حوزه هنری تا «کلفت‌ها» در تالار مولوی

نمایش‌های جدید در سالن‌های پایتخت روی صحنه می‌روند که «آتش خودبرافروخته» و «آوای آب» در حوزه هنری، «کلفت‌ها» در تالار مولوی و «دورریز» در تئاتر مستقل از جمله آن‌هاست.

از «آوای آب» در حوزه هنری تا «کلفت‌ها» در تالار مولوی

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، هفته جدید آبان ماه در هوای بارانی پایتخت حال و هوای خوبی به سالن‌های نمایشی تهران می‌دهد هر چند آیین عزاداری اربعین حسینی در این هفته باعث شده طی چند روز آخر هفته سالن‌های نمایشی تهران تعطیل باشند.

با این حال سالن‌ها در ابتدای هفته، نمایش‌های جدیدی را آغاز می‌کنند که از جمله این نمایش‌ها بدین شرح است:

* تلنگر در باغ موزه قصر

نمایش تلنگر به کارگردانی مهین نوبخت از سوم آبان ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۷ در باغ موزه قصر آغاز کرده است و بازیگران این نمایش حسین صفدری، مهدی فراهانی، آیسا بابلی، سیاوش ضابط، مانیافیلوم، امیرحسین بابلی، مهین نوبخت، شاهین بوالحسنی، تهیه کننده: مهین نوبخت، بازیگردان: معین سعیدی و حمایت معنوی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری نگاه افق رسانه است.

داستان این نمایش از این قرار است که میثم و کیارش برای دستبرد به موسسه محل می‌روند پس از دزدی برای تقسیم پول‌ها در کنج خرابه‌ای دچار درگیری شده و هریک با نفسانیت خویش درگیر است. از سویی دیگر مردم محله حاج منان را مقصر می‌دانند و هیچ یک باور نمی‌کنند شب تاسوعا تمامی پول‌ها دزدیده شده باشد و آنچه اتفاق می‌افتد را در نمایش ببینید…

* مرگ در می‌زند

نمایش مرگ در می‌زند به نویسندگی وودی آلن و کارگردانی منصوره سجادیان در اختتامیه‌ دهمین دوره‌ کارگاه‌های متمرکز مکتب تهران، فردا شب ششم آبان ماه در سه سانس ۴۰ دقیقه‌ای با بازی امیر کرمی و حمیدرضا مرادی به صحنه می‌رود. ماجرای نمایش این است که نیمه شب نات آکرمن در آپارتمانش نشسته که مرگ به سراغش می آید اما نات نمی‌خواهد بمیرد...

*مکبث در تماشاخانه مشایخی

نمایش مکبث به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی امین اکبری نسب از سوم آبان ماه اجرایش را در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی هر شب ساعت ۱۹ آغاز کرده و تا ۱۱ آبان نیز ادامه دارد. بازیگران کار علی اسدی، بهرام افضلی، اشکان احمدیان، آرمین حقانی، محمدباقر باقریان، پویا حسین زاده، عسل حیدری، محمدمهدی خسروی، کیان خوش مکان، متینه راونجی، مهسا سلیمانی، پرهام قادری، علیرضا موسوی، مرجان یوسفی رامندی هستند. تهیه کننده:رکسانا خلوتی، بازنویسی: امین اکبری نسب و علی اسدی هستند.

مکبث بعد از پیروزی در جنگ با وسوسه همسرش تصمیم به قتل فرمانده خود میگیرد تا مقام او را تصاحب کند، او به کمک همسر خود دست به جنایت می‌زند.

*مهرگان میزبان اتاق آخر

نمایش اتاق آخر به نویسندگی امیرحسین کنزق و کارگردانی صبا آزادی و بازی فاطمه نوروزی هر شب از ۵ آبان ساعت ۲۰ اجرایش را در خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۱) از گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» اجرا می‌شود. «اتاق آخر» روایت دختری است که برادرش را در نزاعی کودکانه با چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده و حالا سال‌هاست در زندان منتظر اجرای حکم است.

*دورریز در تئاتر مستقل

نمایش «دور ریز» به کارگردانی علی مسعودی ، دراماتورژی احسان عزتی از پنجم آبان اجرایش را هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران با بازی حبیب ارمکان، سعید اکبرزاده، مهدی سلیمانی، هانی عبدالمجید به تهیه کنندگی کمپانی گاراژ تئاتر اجرا می‌شود.

«دورریز» درباره تمام چیزهایی است که روزی دور ریخته شده است. داستان سبکبالی چهار نفر در دل جنگل؛ جنگلی که هیچ جنگل دنیا در شعر و افسانه همپایش نیست؛ دل‌انگیز، تاریک و ژرف.«دورریز» نمایش وسواس خودسرانه سلیقه‌های شخصی‌  است، امور بیهوده به دردنخوری که کنار هم به درد می‌خورند و تعادل درد را برای لحظاتی دست کم به هم می‌زنند .
داستان چهار قوم و خویش که در دل جنگل برای عیش آمده‌اند اما از پیش موضوع مهمی در میان است که سبب می‌شود که شک تمام صحنه را فتح کند. آنها به هم مظنون می‌شوند، همه چیز بی ربط می‌شود. یک نفر در این میان خسران دیده و مشوش است. او می‌اندیشد که در چنین وضعیتی چطور باید داوری کند و نیکی و بدی را در حق خود جبران کند.

*کلفت‌ها در تالار مولوی

نمایش کلفت‌ها به نویسندگی ژان ژنه، مترجم مدیا کاشیگر، دراماتورژ رضا سرور و کارگردانی علی‌اکبر علیزاد نهم آبان ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۸:۳۰ سالن اصلی تالار مولوی با بازی علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده، کتایون سالکی اجرا می‌شود.

*درد خفیف در مکتب تهران

نمایش درد خفیف به نویسندگی هارولد پینتر و کارگردانی مبین مولائی در اختتامیه‌ دهمین دوره‌ کارگاه‌های متمرکز مکتب تهران امشب، پنجم آبان ماه با بازی حانیه عمرانی و بهار سریار از امشب پنجم آبان ماه اجرا می‌شود. دهمین دوره کارگاه‌های متمرکز مکتب تهران از اسفند ماه حول محور نسبت مدرنیته با افول هنر مدرن آغاز شد.  تمامی کارگاه های این دوره زیر نظر جلال تهرانی برگزار شد. پس از گذشت ماه‌ها اکنون اختتامیه این همایش برگزار خواهد شد.

داستان از این قرار است که الیزابت و فلورا دور میز صبحانه نشسته‌اند. تا اینکه الیزابت متوجه حضور فردی در بیرون محیط اتاق می‌شود و او را به داخل دعوت می‌کند.

*عقیم در تالار محراب

نمایش عقیم نویسنده و کارگردان علیرضا معروفی از نهم آبان ماه هر شب ساعت ۱۹ در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. بازیگران نمایش سید فرزاد تجلی، ندا قربانیان، مهناز میرزایی، علیرضا معروفی، حامد نساج بخارایی هستند.

طوبی پس از ۲۰ سال در سال ۱۳۶۵ با آرش پسرش به دلیل فروش زمینی که به نام آرش است به ایران می‌آیند. پس از فروش زمین هنگام برگشت پلیس در فرودگاه جلو آرش را می‌گیرد و او می‌فهمد که به خاطر نرفتن سربازی ممنوع الخروج است. طوبی در پی خانه صادق می‌رود تا از او کمک بگیرد که اتفاقاتی رخ می‌دهد.

* آوای آب در حوزه هنری

نمایش آوای آب به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آزیتا بابازاده از فردا شب ششم آبان ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود. بازیگران نمایش میثم محمدخانی، آزیتا بابازاده، محمد رسول جعفری، مارکا بهرامی، لیلا ترکمان، صابر آسیایی، رضا الهی، آناهیتا یاپیری‌ مطلق، سولماز قهرمانی هستند. داستان این نمایش درباره مردی است که دچار بیماری شده و مدام صدایی شبیه شرشر آب در سرش می‌پیچد تا حدی که او را به جنون می‌رساند و ...

*چسب‌هایش در تئاتر باران 

نمایش چسب‌هایش به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا سجادیان از فردا شب ششم آبان ماه با بازی سینا کرمی، الهه افشاری، بهادر آذری، ناعمه علمی نژاد کاری از گروه نمایشی تئاتر روژدا اجرایش را آغاز می‌کند.

* آتش خودبرافروخته

نمایش آتش خود برافروخته نویسنده محمد رحمانی فرد و کارگردانی و بازیگری حسام کلانتری به سرپرستی گروه تئاتر صلح کامبیز اسدی از هفتم آبان ماه هر شب ساعت ۱۷ در تماشاخانه ماه اجرا می‌شود.

«آتش خود برافروخته» داستان مردی‌ است که دشتی از خون دید یاری نرساند و دیگر جز خاک و آتش بر لبانش ننشست تا دیوانه شد. تنها نقش این نمایش را وهب بازی می‌کند وهب مردی‌ است که واقعه کربلا جهانش را دگرگون کرده اما نه خودش را، او نمونه انسانی‌ است دگم و مادی‌گرا که هیچ چیز حتی حقیقت محض را نمی‌پذیرد حقیقتی که با گوشت و پوست و استخوانش لمس کرده، وهب در این پیکار در سیاهه لشگر اشقیا بوده و این شروعی‌ست برای پیکار با وجدانش و ...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول