اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها در مسیر جنبش نرم‌افزاری/۵۲

تولید فیلتر فیزیکی برای تصفیه آب

محقق ایرانی موفق به تولید فیلتر فیزیکی برای تصفیه آب شد.

تولید فیلتر فیزیکی برای تصفیه آب

ریحانه جعفری، محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: فیلتر فیزیکی تصفیه آب شامل مخزن آب به عنوان ورودی و بخش فیلترکننده آب است که در ورودی اصلی ذرات درشت آب فیلتر شده و در بخش مرکزی با استفاده از شن و ماسه، رنگدانه‌ها و ذرات معلق موجود در آب از آن جدا شده و درنهایت برای ورود به مخزن آب تصفیه شده، از لایه‌های پنبه و فیلتر عبور می‌کند. برای از بین رفتن بوی آب از لایه ذغال در بین لایه‌های قبل استفاده شده است.

وی افزود: در کنار مخزن آب تصفیه‌شده سنسور تخلیه قرار گرفته و تا قبل از پر شدن مخزن به عنوان سرریز عمل کرده و فرمان تخلیه آب را به صورت هوشمند صادر می‌کند.

جعفری تصریح کرد: بخش سازه الکترونیک این دستگاه به این صورت عمل می‌کند که سنسورها فرمان تخلیه را به بردها ارسال کرده و از آن طریق پمپ‌های مربوطه عمل می‌کند.

این محقق ادامه داد: در سازه دو سنسور قرار داده شده که یک سنسور کار تخلیه بر عهده دارد که آب مربوط به بخش کشاورزی ارسال می‌شود و آب سرریز این بخش نیز به‌طور مجدد به بخش تصفیه منتقل می‌شود.

به گفته وی سنسور دوم مربوط به آب مصرفی یا قابل استفاده است که با ورود شئ زیر شیر عمل کرده و با کنار رفتن شئ نسبت به قطع آب اقدام می‌کند که این عمل منجر به کاهش مصرف آب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول