اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  اخبار، گزارش ها و گفتگوها

رئیس کاروان پاکستانی‌های مقیم انگلیس در گفت و گو با فارس:

امام حسین(ع) باعث وحدت مسلمانان شد/ داعش به هیچ وجه مسلمان نیست

رئیس کاروان پاکستانی های مقیم انگلستان در نجف اشرف گفت: امام حسین(ع) محور وحدت همه مسلمانان بوده و داعش که ادعای نمایندگی مسلمانان را دارد، به هیچ وجه مسلمان نیست.

امام حسین(ع) باعث وحدت مسلمانان شد/ داعش به هیچ وجه مسلمان نیست

سید حسن رضا بخاری در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق اظهار کرد: یک کاروان 200 نفر از انگلستان که عمده آنها پاکستانی های مقیم انگلستان هستند، برای شرکت در مراسم جهانی اربعین حسینی به نجف منتقل کرده‌ام و از فردا می‌خواهیم در راهپیمایی شرکت کنیم.

وی افزود: از این کاروان 150 نفر به وسیله خودرو و مابقی با کاروان پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند .
این رئیس کاروان در پاسخ به این سوال که امام حسین(ع) را چه گونه یافته‌اید، گفت: برای پیروی از اسلام لازم است، از حضرت محمد(ص) و سپس امام علی(ع) قهرمان غدیر که پیامبر درموردش فرمود، من کنت و مولاه فهذا علی مولاه، باید پیروی کنیم.
وی ادامه داد: سپس باید از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پیروی کنیم و حضرت زین العابدین(ع) قهرمان کربلا است.

 

بخاری افزود: امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان بوده و باید همه پیرو این امام رئوف باشند.
این مدیرکاروان  انگلستان در مورد اینکه آیا داعش هم جز مسلمانان است، گفت: داعش قطعا مسلمان نیست،چون کسانی که بدون دلیل آدم بکشند، نباید آنها را مسلمان بدانیم، آنها نه تنها مسلمانان را کشتند، بلکه بشریت را از بین برده‌اند.
وی تاکید کرده است:امام حسین نوه پیامبر و فرزند علی(ع) و فاطمه(س) است که فرد مهمی بوده که در برابر تروریسم ایستادگی کرده، ایشان فرد صلح جو و شریف بوده که همه انسان ها را به شرافت و آزادگی دعوت کرده است.

بخاری در مورد دشمن امام حسین(ع) گفت: یزید کسی بود که الکل می نوشید و فرد زن باز و خیلی بد بوده که ادعا می کرد، می خواهد اسلام را هدایت و راهبری کند.
این زائر انگلستانی گفت: امام حسین فرد دوست داشتنی است که خوبی را از پدر بزرگش پیامبرو از پدرش علی(ع) و مادرش فاطمه(س) یاد گرفته است و برادرش حضرت عباس وخواهرش حضرت زینب و بی بی کلثوم به عنوان افراد الگو هستند.
بخاری گفت: من شیعه هستم و همه این کاروان 200 نفره جز دو نفر شیعه بوده و همه در مراسم عزاداری سالار شهیدان شرکت کرده و فقط آن دو نفر عزاداری نمی کنند.
این مدیر کاروان گفت: اعضای این کاروان خارجی پاکستانی الاصل و ساکن انگلستان، پرتغال، بلژیک، ایتالیا و برخی نیز ساکن پاکستان هستند که اقوام آنها در انگلستان زندگی می کنند.
وی که خود را راهنمای کاروان و دارای دفتر کاریابی در لندن معرفی کرد، افزود: افراد کاروان بخاری انگلستان از روز گذشته از مسیر هوایی وارد نجف شده و از فردا در راهپیمایی شرکت می کنند.
انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول