اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  اخبار، گزارش ها و گفتگوها

عشق به حسین(ع) سن و سال نمی‌شناسد

زائر 50 روزه هم در مراسم اربعین حضور یافت+ فیلم

در بین همه زائران اباعبدالله الحسین(ع) حضور زائر 50 روز اربعین باعث شگفتی جهانیان می‌شود.

زائر 50 روزه هم در مراسم اربعین حضور یافت+ فیلم

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به عراق، پای در مراسم اربعین که می‌گذاری شاهد حضور اقشار مختلف مردمی هستی، زائرانی از پاکستان، ترکیه،روسیه، آمریکا، انگلستان، افغانستان، بلژیک، ایتالیا آمده‌اند تا زیر بیرق امام حسین(ع) زمینه تقویت وحدت مسلمانان جهان را فراهم کرده و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) را در نظر دارند.

در طریق الحسین رسم جوانمردی، عزت، بزرگی، بذل، بخشش، صبوری، مردت، انسانیت، عشق و دلداگی به ائمه اطهار به وفور دیده می‌شود، حضور بیش از 20 میلیون زائر نشان از اثبات حقانیت ائمه اطهار بعد از 1400 سال بعد از شهادت امام حسین(ع) دارد.

فرهنگ تشیع با وجود تلاش‌های حکومت‌های فاسد روز به روز متبلور شده و امروز به مرحله‌ای رسیده است که تبدیل به بزرگترین اجتماع جهانی شده است و همه تلاش‌های دنیا برای نادیده گرفتن این اجتماع عظیم بی‌فایده شده است، زائران کشورهای مختلف در این مراسم بزرگ معنوی حضور پرشور دارند.

نکته جالب اینکه علاقه مندی به این فرهنگ  پیر وجوان نمی‌شناسد، پیرمرد 90 ساله ویلچری تا جوان که با یک پا از باکو آذربایجان پای دل در این راه گذاشته است و تنها منتظر یک نگاه کوچک امام حسین(ع) است.

این مقدمه بیان شد: تا دل بزرگ یک خانواده اصفهانی که فرزند کوچک 50 روزه خویش را در مراسم اربعین آورده است را معرفی کنیم.

 

 

جمالیان به اتفاق همسر، پسر سه ساله‌اش که دست چپش هم شکسته و گچ گرفته بود و کودک پنجاه روزه‌اش پای در رکاب دولت عشق گذاشت و وقتی با این پرسش خبرنگار ما مواجه شده است که بچه کوچک را به چه دلیل در این مسیر آورده‌ای و اگر مریض بشود، ناراحت نمی‌شوید، با لبخندی که بر روی لب داشت،گفت: اگر مریض هم بشود، خوب می‌شود. خود خدا نگه دارش است.

وی گفت: این سومین سفر اربعین است، قبلا هم این بچه ام یکساله بود که به اتفاق او و همسرم آمدیم، در انتهای این ارتباط سکوت کردیم و با بوسیدن دست زائر 50 روزه اربعین خداحافظی کردیم.

وی گفت: این سومین حضورم در پیاده روی اربعین است، دو سال قبل همین فرزند بزرگترم یکساله بود که با او به زیارت اربعین آمدم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول