اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازیگر مشهور دخترش را از دیدن انیمیشن‌های دیزنی منع کرد

«کی‌یرا نایتلی» هنرپیشه مشهور هالیوود، دخترش را از دیدن انیمیشن‌های کمپانی دیزنی مانند «سیندرلا» منع کرده است.

بازیگر مشهور دخترش را از دیدن انیمیشن‌های دیزنی منع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایندی‌وایِر، «کی‌یرا نایتلی» هنرپیشه هالیوودی دخترش را از دیدن انیمیشن‌هایی همچون «سیندرلا» منع می‌کند و آنان را دارای عدم قدرت‌بخشی به زنان می‌داند.

نایتلی می‌گوید: نمی‌خواهم دخترم فیلمی را تماشا کند که در آن یک زن منتظر می‌ماند تا کسی بیاید و او را نجات دهد.

«سیندرلا» و «پری دریایی کوچولو» دو فیلم انیمیشن کلاسیک کمپانی «دیزنی» هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان دنیا به آنها علاقمندند لیکن این باعث نشده تا نایتلی این فیلم‌ها را در خانه‌اش ممنوع نکند. این هنرپیشه در برنامه تاک‌شو (گفتگو محور) با اجرای «الِن دی جِنِرس» گفت که به دختر کوچک سه ساله‌اش اجازه نمی‌دهد فیلم‌های شاهزاده‌ای دیزنی را ببیند و دلیل آن را عدم اقتدار برای زنان می‌داند.

در این برنامه زمانیکه بحث در مورد سیندرلا پیش آمد نایتلی گفت: این فیلم مثال و نمونه خوبی برای دختران کم سن و سال نیست. سیندرلا منتظر می‌ماند تا آدمی ثروتمند بیاید و او را نجات دهد و او خود به نجات خوش بر نمی‌خیزد و این باعث می‌شود زنان با این دیدگاه بار بیایند که باید همیشه منتظر باشند تا کسی دیگر به آنها کمک کند و اینکه خودشان قدرتی از خود ندارند.

نایتلی به جنبه‌ها و ساخته‌های خوب دیزنی هم اشاره کرد و برای مثال فیلم «دزدان دریایی کارائیب» را نام برد و نقش «الیزابت سوان» در این فیلم که هرچند شخصیت او در قسمت اول دوشیزه‌ای رنج‌کشیده بود اما خودش نیز به یک دزد دریایی تبدیل شد، در فیلم‌های دنباله این مجموعه جایگاه ویژه‌ای یافت و با اقتدار و استقلال عمل می‌کرد!

نایتلی در پاسخ به «دی جِنِرز» مجری برنامه که پرسید شما کدام فیلم‌های دیزنی را برای دخترتان توصیه می‌کنید گفت: فیلم‌های «یخ‌زده(فروزن)» و «موانا» دو انیمیشن خوب دیزنی هستند که در آن‌ها شخصیت زنان بسیار قابل احترام و تکریم هستند و کاملا از مردان شاهزاده و نجات دهنده به دور هستند و دارای شخصیت‌های مقتر و مستقل هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول