اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مستند «اوین لند» در خبرگزاری فارس رونمایی شد

طرح مشکلات ساخت شهربازی معارفی در مستند «اوین لند»/ می‌گویند نمی‌توانید با دیزنی لند رقابت کنید!

کارگردان مستند «اوین لند» گفت: شنیدم که قرار است این مستند از تلویزیون پخش شود. حالا نمی‌دانم اگر روزی این مستند پخش شود آیا مشکلات دوستانی که این شهربازی را ساختند به گوش مسئولین می‌رسد یا نه؟

طرح مشکلات ساخت شهربازی معارفی در مستند «اوین لند»/ می‌گویند نمی‌توانید با دیزنی لند رقابت کنید!

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مستند «اوین لند» به کارگردانی عباس مرادیان و تهیه کنندگی داوود مرادیان امروز در خبرگزاری فارس رونمایی شد. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم رونمایی، حجت الاسلام محمدرضا زائری، عباس مرادیان (کارگردان)، سرمدی (مسئول موسسه قرآنی تبیان) حضور داشتند و درباره مشکلاتی که سازندگان شهربازی معارفی در قم و مشهد داشتند صحبت‌هایی را مطرح کردند که بخش‌هایی از آن امروز و متن کامل آن طی روزهای آینده در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

در ابتدا حجت الاسلام زائری ضمن تشکر از مسئولین برگزاری این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق تلخی در حوزه فرهنگی در کشور افتاد و آن هم غفلت ما به کودکان و نوجوانان بود و کمتر کسی مثل مقام معظم رهبری به آن توجه کرد.

زائری در همین زمینه افزود: درگیری ما در آن سالها با موضوع دفاع مقدس و بی توجهی رایج از طرفی دیگری باعث شد تا اموری مثل کودک و نوجوان را فراموش کرده و به برگزاری همایش‌های علمی که فکر می‌کردیم مهمتر از کودک و نوجوان است، بپردازیم. 

وی در ادامه بیان داشت: برخی‌ها هم بعد از پیروزی انقلاب به جریان انقلابی جبهه فرهنگی گفتند که این کارهای کودکانه را گنار بگذارید و به کارهای مهمتر از جمله برگزاری همایش و ... بپردازید. این در شرایطی بود که اتفاق اصلی و مهم در پیش دبستانی‌ها در حال رخ دادن بود و ما داشتیم در دانشگاه کار می‌کردیم! 

زائری ادامه داد: در این مستند که مشکلات تولید شهربازی معارفی در شهر قم و مشهد را نشان داد، سندی دیدم که توجهم را به خود جلب کرد. سندی که درخواست سازندگان این شهربازی معارفی از مسئولین مربوطه بود که به آن هوشمندانه پرداخته شده بود. شهربازی که می‌خواست الگوی نظام ما باشد و جمهوری اسلامی بتواند آن را صادر کند به یادگاری و امضا تبدیل شده و در نهایت کسی که قرار بود تشویقش کنند، مدام با درهای بسته روبرو می‌شد و در آخر هم به دلیل بدهی‌ فکر به زندان افتادن در سرش افتاد. 

مرادیان کارگردان این مستند در ادامه بیان داشت: در همه جنبه‌های فرهنگی از این اتفاق‌ها می‌افتد و ما این بار از خودی‌ها خوردیم. اما با تمامی سختی‌هایی که برای بچه‌های موسسه قرآنی تبیان که این شهربازی را ساختند،‌ معتقدم با ساختن این مستند بعد از سالها به جبهه رفتم و دینم را ادا کردم. 

سرمدی مسئول موسسه قرآنی تبیان نیز در پاسخ به این سوال که با توجه به قرار داشتن این شهربازی معارفی در شهر مشهد، گفت: داستان درد و دل‌های ما مفصل و طولانی است و در یک جمله بیان نمی‌شود. وقتی که به موضوع و توضیح آن می‌رسیم واقعا نمی‌دانم چه بگویم و ترجیح می‌دهم در این باره صحبتی نکنم که دلخوری‌ام بیشتر نشود. 

وی ادامه داد: حتی برخی یک تبلیغ در تلویزیون هم برای ما نکردند. حتی یکی از معاونین وزیر ارشاد گفت یعنی فکر می‌کنید شما بتوانید با دیزنی لند رقابت کنید؟ اما من در پاسخ گفتم بالاخره ما هم باید از جایی شروع کنیم. تنها چیزی که دلمان را خوش می‌کند صحبت‌های مقام معظم رهبری است که دلگرممان می‌کند. 

مرادیان در پایان با اشاره به پخش این مستند از تلویزیون گفت: شنیدم که قرار است این مستند از تلویزیون پخش شود. حالا نمی‌دانم اگر روزی این مستند پخش شود آیا مشکلات دوستانی که این شهربازی را ساختند به گوش مسئولین می‌رسد یا نه؟ 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول