اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک قشم خبر داد

افزایش 136 درصدی درآمد گمرک قشم در نیمه نخست سال

مدیرکل گمرک قشم گفت: نیمه نخست امسال 103 میلیارد و 260 میلیون تومان درآمد وصولی گمرک این شهرستان به خزانه دولت واریز شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 136 درصد رشد داشته است.

افزایش 136 درصدی درآمد گمرک قشم در نیمه نخست سال

حسین سعیدی در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در شهرستان قشم اظهار داشت:  این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزنی 5 درصد کاهش و از نظر ارزشی 7 درصد افزایش داشته است.

 سعیدی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 103 میلیارد و 260 میلیون تومان درآمد وصولی گمرک این شهرستان به خزانه دولت واریز شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 136 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: همچنین در این مدت 19 هزار و 793 تن کالا به ارزش 104میلیون و 712 هزار دلار وارد گمرک قشم شده است.

مدیرکل گمرک قشم تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل لوازم خانگی، توتون، چای، پارچه، روغن و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

سعیدی اضافه کرد: در مدت 6 ماه ابتدایی امسال همچنین 6 هزار و 91 تن کالا به ارزش یک میلیون و 907 هزار تن از گمرک قشم به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ دلاری 206درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل سیگار، ماهی خشک، نمک صنعتی و گچ بنایی بوده که به کشورهای امارات، سریلانکا، ویتنام و گرجستان بارگیری شده است.

*کشف کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال  

مدیرکل گمرک قشم با بیان اینکه عمده کالای مکشوفه شامل خودرو، بیل مکانیکی، باطری و لوازم آشپزخانه است یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال تعداد پرونده‌های متشکله قاچاق کالا 5 فقره به ارزش 21 میلیارد و 626 میلیون و 422 هزار ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 77 درصد کاهش و از حیث ارزش ریالی 38 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سعیدی افزود: میزان جریمه وصولی در این مدت نیز بالغ بر 209 میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است. 

*جابجایی بیش از سه میلیون و610 هزار مسافر در قشم

مدیرکل گمرک قشم ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال تعداد مسافران ورودی و خروجی به قشم سه میلیون و 610 هزار و 830 نفر بوده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

سعیدی یادآور شد: گمرک قشم پایلوت مسافری بوده و در نیمه نخست امسال یکی از فعال‌ترین گمرکات مسافری کشور محسوب شده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون مسافرانی که وارد منطقه آزاد قشم می‌شوند مجازند 80 دلار کالای مصرفی و مورد نیاز خود را آن هم به تشخیص گمرک که تجاری محسوب نشوند با خود حمل کنند.ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، فریزر، کولر گازی، تلویزیون، فرگازو رادیو پخش‌های بزرگ از کالاهایی هستند که به عنوان مسافری محسوب نمی‌شود و خروج آن به عنوان کالای مسافری غیرمجاز است.

مدیرکل گمرک قشم اظهار داشت: 625هزار و 82 دستگاه وسایل نقلیه ورودی و خروجی همچون کامیون، اتوبوس، وانت و سواری در این مدت از طریق اسکله پهل و لافت به قشم صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5درصد افزایش داشته است.

*سامانه کاپوتاژ ورود و خروج خودرو را به یک دقیقه کاهش دادیم

مدیر گمرک قشم یادآور شد: سامانه کاپوتاژ از سال 91 به جهت ساماندهی در امر ورود و خروج خودرو از اسکله پهل و لافت راه‌اندازی شده است که اکنون با طراحی این نرم‌افزار زمان ورود و خروج خودرو را به یک دقیقه کاهش داده است.

وی گفت: بدنبال این هستیم که این زمان نیز با لینک شدن سامانه گمرک به سامانه راهبر ناجا به کمتر از یک دقیقه کاهش دهیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول