اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد

کاهش مقاصد صادرات خراسان شمالی به ۲۴ کشور / هندوستان مقصد نخست صادرات

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد صادرات خراسان شمالی به کشور هندوستان انجام می‌شود گفت: کشورهای مقصد صادرات خراسان شمالی به ۲۴ کشور کاهش‌یافته است.

کاهش مقاصد صادرات خراسان شمالی به ۲۴ کشور / هندوستان مقصد نخست صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد صمدی در نشست خبری با اشاره به موضوع روز ملی صادرات اظهار کرد:  صادرات از عوامل مهم توسعه کشورها و اتاق بازرگانی نیز تحت عنوان پارلمان بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه تجار و بازرگانان تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی روز ملی صادرات را فرصتی را برای بررسی صادرات غیرنفتی دانست و افزود: متأسفانه به‌واسطه تحریم‌ها و نوسانات ارزی مشکلاتی در صادرات کالا ایجادشده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به میزان صادرات محصولات استان گفت: بیش از ۶۰ میلیون دلار صادرات طی شش‌ماهه نخست امسال از خراسان شمالی به کشورهای دنیا انجام‌شده که هندوستان مقصد بیش از ۳۰ درصد محصولات استان بوده است.

وی از کاهش تعداد کشورهای مقصد صادرات خراسان شمالی از ۳۲ به ۲۴ کشور نیز خبر داد و افزود: کشورهای لهستان، مجارستان، فرانسه، عربستان و امارات ازجمله کشورهای حذف‌شده از لیست مقصدهای صادراتی کالای تجار استان است.

صمدی با نام بردن محصولات صادراتی استان گفت: محصولات پتروشیمی، اوره، آلومینا، محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی ازجمله عمده صادرات خراسان شمالی به سایر کشورهای دنیا است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالقوه کشور قرقیزستان به جهت اعزام هیات های تجاری گفت: این کشور عضو سازمان تجارت جهانی است و امکان صادر کردن کالا به سایر کشورهای دیگر بدون هزینه‌های اضافی وجود دارد و توافقی برای اعزام هیات تجاری به این کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی آبان ماه را موعد اعزام این هیات تجاری به کشور قرقیزستان خبر داد و افزود: محصولات مختلفی همچون کشاورزی، صنایع سنگین و سبک ازجمله برنامه‌های توافق شده در این سفر در نظر گرفته‌شده است.

وی در خصوص ارتباط با سایر کشورهای منطقه گفت: خراسان شمالی اتاق معین برای صادرات کشور ایران به تاجیکستان اعلام‌شده و اسفندماه نیز نمایشگاه ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی برای ارائه محصولات و کالای کشور برگزار می‌شود.

صمدی در انتها تعداد کارت‌های بازرگانی فعال ۱۲۰ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول