اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان اردن:

بازگشایی گذرگاه «نصیب» به رونق اقتصادی سوریه و اردن کمک می‌کند

رئیس پارلمان اردن ضمن استقبال از بازگشایی گذرگاه «نصیب» در مرز اردن و سوریه، تأکید کرد که بازگشایی این گذرگاه به رونق اقتصادی دو کشور کمک می‌کند.

بازگشایی گذرگاه «نصیب» به رونق اقتصادی سوریه و اردن کمک می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن امروز سه‌شنبه گفت که بازگشایی گذرگاه نصیب و ازسرگیری تردد کامیون‌ها و مسافران از این گذرگاه، به رونق اقتصادی دو کشور کمک می‌کند و زمینه فعالیت‌های تجاری با بسیاری از کشورهای منطقه حتی دو قاره آفریقا و اروپا را فراهم می‌سازد.

الطراونه افزود که مجلس نمایندگان اردن از حصول توافق با برادران سوری استقبال می‌کند و این توافق زمینه را برای روابط محکم‌تر و عمیق‌تر با سوریه فراهم می‌کند همچنانکه دو کشور روابط تاریخی طولانی‌مدت با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه اردن همواره به سوریه به عنوان یک کشور اصیل عربی نگاه کرده است، تصریح کرد که اردن از ابتدای بحران سوریه بر پرهیز از هر گونه مداخله نظامی در سوریه تأکید کرده بود و «عبدالله دوم» شاه اردن نیز بارها بر عدم سودمندی راه‌حل نظامی تأکید کرده و خواستار راه‌حل مسالمت‌آمیز جهت حفظ امنیت و ثبات سوریه و تمامیت ارضی آن شد.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، الطراونه همچنین اظهار داشت که تسهیل ترددها و فعالیت‌های تجاری بین سوریه و اردن تأثیر مثبتی بر روابط دو کشور خواهد داشت و اردن از زاویه منافع ملی و برقراری روابط برادرانه و مستحکم بین دو ملت به این قضیه نگاه می‌کند.

گذرگاه «نصیب-جابر» واقع در مرز سوریه و اردن روز دوشنبه(دیروز) بازگشایی شد. این گذرگاه از سال 2015 و پس از اشغال آن توسط گروههای تروریستی بسته شد، ولی ارتش سوریه در تابستان جاری توانست مجددا کنترل آن را به دست گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول