اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کاردار سفارت سوریه در اردن: روابط دمشق و امان باید به روال طبیعی بازگردد

کاردار سفارت اردن در سوریه تأکید کرد که بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» آغازی برای همکاری‌های آتی بین دو طرف سوریه و اردن است.

کاردار سفارت سوریه در اردن: روابط دمشق و امان باید به روال طبیعی بازگردد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن علوش» کاردار سفارت سوریه در اردن با اشاره به آغاز رایزنی هیأت‌های اقتصادی دو کشور درباره مرحله آینده، گفت که بازگشایی گذرگاه نصیب آغازی برای همکاری‌های آتی است.

علوش در مصاحبه با شبکه المیادین افزود که ما مواضع مثبت مقامات اردن در قبال سوریه را حس کرده‌ایم و روابط دو کشور نیز بایستی به روال طبیعی بازگردد به خصوص اینکه اردن با فشارهایی نیز مواجه بود.

کاردار سفارت سوریه در اردن همچنین تصریح کرد که اراده مردمی و سیاسی برای بازگشت روابط اردن و سوریه به روال طبیعی خود وجود دارد.

گذرگاه «نصیب-جابر» واقع در مرز سوریه و اردن صبح امروز دوشنبه بازگشایی شد. یکی از مسافران به نام «محمود» که نخستین مسافر اردنی بود که از این گذرگاه عبور کرد، می‌گوید که از ساعت دو بامداد وارد گذرگاه شده و در انتظار عبور از گذرگاه و ورود به خاک سوریه بوده است.  

این گذرگاه از سال 2015 و پس از اشغال آن توسط گروههای تروریستی بسته شد، ولی ارتش سوریه در تابستان جاری توانست مجددا کنترل آن را به دست گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول