اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور خبر داد

رسمی شدن سمن‌های آماتور حوزه جوانان/ جوانان محدودیتی برای تشکیل سمن قانونی نخواهند داشت

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه آماتوری بودن سمن‌ها تنها برای تسهیل‌گری امور جوانان است، گفت: ما هیچ محدودیتی برای تشکیل سمن قانونی در حوزه جوانان نداریم و از انجام این کار جلوگیری نخواهیم کرد.

رسمی شدن سمن‌های آماتور حوزه جوانان/ جوانان محدودیتی برای تشکیل سمن قانونی نخواهند داشت

کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بدون وجود سمن‌ها وضعیتی که آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر در کشور دارند چگونه بود، گفت: بخش بسیار عظیمی از امور اجتماعی جامعه با مشارکت گسترده مردمی (سمن‌ها) در حال انجام است و در اصل این مردم هستند که باید وضعیت جامعه را تحت کنترل قرار دهند و ساماندهی کنند؛ دولت‌ها در این زمینه باید تسهیل‌گر امورات باشند.

وی ادامه داد: اگر مردم وظایف خود را به خوبی انجام ندهند قطعاً دولت با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهد شد و نمی‌تواند به درستی موارد را پیگیری کند؛ ما باید نهادمند و قانونی موارد مربوط به سمن‌ها را پیگیری کنیم و در عوض بر عهده تشکل‌های مردمی است که کارها را به خوبی انجام دهند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: دولت نمی‌تواند تصدی‌گری تمامی اموری که در جامعه اتفاق می‌افتد را بر عهده گیرد بلکه باید روابط موجود را تنظیم کند. 

اکبری گفت: طبق توافق‌نامه جدیدی که ما با وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم مشکل سازمان‌های مردم‌نهادی که به حوزه جوانان ارتباط دارد را حل کردیم و به زودی مجوز برای پرونده‌های جدید رسمی که قانونی و مربوط به سازمان مردم نهاد است، صادر خواهد شد.

وی افزود: مجوزی که در حال حاضر برای حوزه جوانان وجود دارد به عنوان اعتبارنامه‌ای است که مجوز انجام کار حقوقی مانند تبادلات مالی و ... در آن وجود ندارد و این مورد به این دلیل است که امورات جوانان تسهیل شود و درگیر بروکراتیک نشوند تا بتوانند بدون تشریفات کار را در جامعه انجام دهند؛ به همین دلیل مجوز سمن آماتوری برای آنان صادر شد. 

 معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: ما در بخش دیگر توافق‌نامه‌ای داریم که طبق آن و توافقی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم امکان تبدیل شدن سازمان مردم‌نهاد آماتور به سمن رسمی به وجود آمد.

اکبری بیان داشت: طی نشست‌های مختلفی که با وزارت ورزش و جوانان برگزار کردیم حال در مرحله ارائه اطلاعات و پرونده‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان به وزارت کشور و فرایند صدور پروانه هستیم که اقدامات مقدماتی برای آن انجام شده است.

وی افزود: آماتور بودن سمن حوزه جوانان به این معنی نیست که اهمیتی ندارد بلکه آماتوری بودن تنها برای تسهیل‌گری امور جوانان است؛ ما هیچ محدودیتی برای تشکیل سمن قانونی در حوزه جوانان نداریم و از انجام این کار جلوگیری نخواهیم کرد. 

 معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: همان‌طور که کسی نمی‌تواند از اقدامات جوانان جلوگیری کند ما نیز در ارائه مجوز به آنان از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد و با افتخار مجوز سازمان مردم‌نهاد به آنان ارائه می‌کنیم. 

اکبری با بیان اینکه ما به جوانان بیش از سایرین امتیاز ارائه می‌دهیم، گفت: این مورد به دلیل این است که نمی‌خواهیم بار مالی زیادی بر گردن جوانان افتد. همچنین این افراد دردسرهای ثبت حقوقی، استعلامات و ... را پیش‌روی نداشته باشند که این فرصت مناسب و اضافه‌تر از سایرین است. 

وی در پایان افزود: طی امتیازاتی که به جوانان ارائه شد این افراد می‌توانند مجوزها را با سرعت بیشتری دریافت کنند و همچنین علاوه بر آن اعتبارنامه‌ای به آنان اعطا خواهد شد تا این جوانان دردسرهای صدور مجوز مانند فاصله از وزارت کشور و ... را متحمل نشوند و به نیازهایشان سریع‌تر رسیدگی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول