اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور مطرح کرد

صدور مجوز سمن آماتوری برای حوزه جوانان/ لزوم پرهیز سمن‌ها از فعالیت سیاسی

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: اگر جوانان بخواهند در سطح سمن‌های فعال کشوری فعالیت داشته باشند، باید ثبت رسمی شوند. همچنین ذات سازمان‌های مردم نهاد شرکت در امورات اجتماعی است و انجام کار سیاسی از خط قرمزهای سمن‌ها به شمار می‌رود.

صدور مجوز سمن آماتوری برای حوزه جوانان/ لزوم پرهیز سمن‌ها از فعالیت سیاسی

کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: هرچند وزارت کشور متولی اصلی ارائه مجوز به سمن‌ها است ولی از گذشته قوانینی وجود داشته است که برخی از ارگان‌ها این مجوز را ارائه می‌کنند. به‌طور مثال ناجا این مجوزها را برای مؤسسات خیریه صادر می‌کند. همچنین سازمان بهزیستی برای حمایت افرادی که نیاز به کمک دارند، مجوز در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین توافق‌نامه‌ای وجود دارد که بر اساس آن وزارت ورزش و جوانان طبق همکاری با وزارت کشور در مواردی که مربوط به امور جوانان است، این دو حوزه همکاری دارند. بدین ترتیب توسط وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه ارسال می‌شود و ما آن را ثبت می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان مجوز سمن را ارائه می‌کند یا خیر، گفت: این مجوزهایی که توسط وزارت ورزش و جوانان ارائه می‌شود مخصوص سمن نیست ولی وزارت کشور طبق وظیفه‌اش و توافقنامه‌ای که با حوزه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان دارد قرار بر این شد توسط وزارت ورزش به جوانانی که می‌خواهند در حوزه سازمان‌های مردم نهاد فعالیت کنند، اعتبارنامه‌ای ارائه شود.

اکبری ادامه داد:‌ اعتبارنامه‌ یا مجوزی که برای جوانان صادر می‌شود، با عنوان سمن‌های آماتوری است و اگر این جوانان بخواهند در سطح سمن‌های فعال کشوری حضور و فعالیت داشته باشند باید ثبت رسمی شوند که در پی آن توسط وزارت کشور در سطح ملی، با استانداران و فرمانداران ارتباط پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد سازمان‌های مردم نهاد در کشور وجود ندارد، گفت:به دلیل گستردگی در این حوزه ما پیگیر تعداد سمن‌ها هستیم و امیدواریم تا 2 هفته آینده آمارها دقیق ارائه شوند ولی به طور کلی حدودا 6200 سمن از طریق وزارت کشور به ثبت رسیده که در سطح بین‌المللی، ملی، فرا استانی، استانی و شهرستانی هستند. همچنین 2400 سمن جوانان وجود دارد که توسط وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در ادامه بیان کرد: 3500 سمن مؤسسات خیریه توسط سازمان بهزیستی به ثبت رسیده و 2 هزار مورد دیگر از ارائه سمن‌ها به ناجا ارتباط دارد؛‌در سال حدودا 13 هزار مورد آمار این سمن‌ها است.

اکبری در پایان بیان کرد: مجوزی که توسط وزارت ورزش و جوانان ارائه می‌شود به احزاب ارتباطی ندارد و ذات سازمان‌های مردم نهاد شرکت در امورات اجتماعی است و انجام کار سیاسی جزو خط قرمزهای سمن‌ها به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول