اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات ساکنان «الحسکه» سوریه علیه عناصر «آسایش»

نیروهای کُرد آسایش در شمال شرق سوریه در تلاشند، شیوه‌های آموزشی دمشق را لغو و شیوه‌ آموزشی خود را به دانش‌آموزان تحمیل کنند اما این مسئله با اعتراض مردم روبه‌رو شده است.

تظاهرات ساکنان «الحسکه» سوریه علیه عناصر «آسایش»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرها از شمال شرق سوریه از تظاهرات ساکنان شهر الحسکه علیه نیروهای کُرد «آسایش» -شاخه نظامی حزب کارگران کردستان- حکایت دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که «شبه‌نظامیانی که آسایش نامیده می‌شوند، به اقدامات تروریستی خود علیه افراد غیر نظامی در شهرهای الحسکه، القامشلی و مناطق گسترده‌ای از ریف این استان ادامه می‌دهند».

سانا اعلام کرد که نیروهای آسایش قصد دارند شیوه‌های آموزشی را در مدارس این مناطق اعمال کنند که با شیوه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش سوریه مغایر است.

همچنین گفته می‌شود، عناصر «آسایش» جوانان حاضر در این مناطق را بازداشت کرده و آنان را به مراکز آموزشی تحت امر خود انتقال می‌دهند و پس از اتمام دوره آموزش، این افراد را به نیروهای خود ملحق می‌کنند.

طبق این گزارش، این روزها روند بازداشت جوانان در الحسکه افزایش یافته است و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که فرزند جوانشان در خانه باقی بماند تا اینکه به اجبار به دوره‌های آموزشی نیروهای آسایش فرستاده شود.

سانا با بیان اینکه تظاهرات در الحسکه برای دومین روز متوالی انجام شده است، به نقل از تظاهرات‌کنندگان گزارش داد که گشتی‌های آسایش از دو روز گذشته مانع انتقال دانش‌آموزان توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس می‌شوند؛ زیرا این دانش آموزان شیوه‌های آموزشی غیر سوری را رد کرده‌اند.

ساکنان الحسکه با تأکید بر عدم پذیرش شیوه‌های آموزشی عناصر آسایش، تصریح کردند که باید چنین حملاتی به شیوه‌های آموزشی کنترل و رفتارهای غیر مسئولانه این عناصر که آینده فرزندان این منطقه را تهدید می‌کند، متوقف شود.

دانش آموزان نیز در واکنش به این اقدامات عناصر آسایش، پای پیاده به مدارس رفتند و باز هم تأکید کردند که آموزش خود را با زبان و شیوه‌هایی که حکومت سوریه تعریف کرده، تکمیل خواهند کرد.

«صور خان» رئیس آموزش و پرورش الحسکه با تأیید اظهارات دانش آموزان و ساکنان درباره اقدامات نیروهای آسایش، اعلام کرد که این نیروها همچنین اجازه نمی‌دهند مدارسی که شیوه‌های آموزشی حکومتی را اجرا می‌کند به صورت مداوم فعالیت کنند.

به گزارش سانا، هدف نیروهای کُرد، لغو زبان عربی به عنوان زبان رسمی مدارس است و در واکنش به این مسئله پیش از آغاز سال تحصیلی چندین تظاهرات در رد این اقدامات برگزار شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول