اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای کُرد با حمایت ائتلاف آمریکا به ارتش سوریه در «الحسکه» حمله کردند

ائتلاف آمریکا در شرق سوریه کُردهای تحت حمایت خود را سوق داده است که به مواضع نیروهای سوری در شرق این کشور حمله کنند.

نیروهای کُرد با حمایت ائتلاف آمریکا به ارتش سوریه در «الحسکه» حمله کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف آمریکا که از سال 2014 و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق تشکیل شد، بارها علیه نیروهای سوری فعالیت و مواضع آنان را بمباران کرده است.

در آخرین نمونه از این تحرکات، روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که به جای مبارزه با داعش، ائتلاف بین المللی آمریکا به گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرده که با ارتش سوریه وارد جنگ شوند.

نیروهای دموکراتیک سوریه یک گروه تحت حمایت مستقیم آمریکاست و بیشتر عناصر آن نیز کُرد هستند و در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

منابع محلی حاضر در صحرای «الحسکه» (واقع در شرق سوریه) اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک با حمایت جنگنده های آمریکا، روستاهای «الدحو، الحسو و حسون الباشا» را به تسلط خود درآوردند.

کما اینکه کُردهای تحت الحمایه آمریکا بر چند موضع نظامی ارتش سوریه در شهرک «الصالحیه» واقع در ریف شمالی دیرالزور مسلط شدند.

افزون بر این مسئله، نیروهای دموکراتیک با سایر نیروهای وابسته به آمریکا موسوم به «نیروهای رنجر» در شمال شرق سوریه درگیر شده اند.

منابع خبری معارض روز گذشته اعلام کردند که درگیری داخلی بین کُردها و نیروهای رنجر از پنجشنبه گذشته ادامه دارد.

نیروهای رنجر وابسته به حزب معارض موسوم به «الغد» هستند. نیروهای دموکراتیک در منطقه «الشعیطات» واقع در شرق دیرالزور با نیروهای رنجر درگیر شدند.

کُردها به این نیروها که بیشترشان عرب هستند، گفته اند که باید سلاح خود را تحویل آنان دهند.

نهاد موسوم به «المجلس العربی لعشائر الجزیرة والفرات» (شورای عربی عشایر منطقه الجزیره و فرات) در واکنش به این مسئله، خواستار مداخله آمریکا برای توقف این درگیری شده است.

این نهاد اعلام کرد که این حمله موجب شکل گیری «فتنه عربی-کردی و ریخته شدن هر چه بیشتر خون [مردم] سوریه میشود».

یکی از شیوخ این شورا اعلام کرد که کُردها نیروهای وابسته به جریان الغد را تهدید کرده اند که در صورت تحویل ندادن سلاح خود، توسط جنگنده های آمریکا هدف قرار خواهند گرفت.

یکی از اعضای این شورا در این زمینه تأکید کرد: «علت اصلی اختلاف این است که یگانهای کُرد حضور هر گروه عربی در این منطقه را رد می کنند؛ زیرا این مسئله خطری برای آنهاست. به ویژه اینکه فرزندان عشایر عرب قبول نکردند به نیروهای قسد (دموکراتیک سوریه) بپیوندند و به نیروهای رنجر در منطقه ای پیوستند که کُردها ابدا در آن حضور ندارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول