اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جمهور قرقیزستان:

استفاده از روش‌های آموزشی شوروی سابق متوقف شود

رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به اینکه در کشورهای سازمان همسود همچنان روش‌های آموزشی شوروی سابق استفاده می‌شود، گفت: وضعیت در بازارهای کاری تغییر یافته و حوزه آموزشی نیز باید اصلاح شود.

استفاده از روش‌های آموزشی شوروی سابق متوقف شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان در پنجمین دوره اجلاس نمایندگان حوزه آموزش و پرورش سازمان همسود در «بیشکک» با اشاره به اینکه در فضای این سازمان هنوز هم ابرازهای آموزشی شوروی سابق استفاده می‌شود، اظهار داشت: از آن دوران وضعیت در بازارهای کاری و معاملات اقتصادی تغییر یافتند و اصلاحات حوزه آموزشی نیاز امروز است.

وی گفت: میزبانی نشست نمایندگان حوزه آموزشی سازمان همسود باعث خوشحالی قرقیزستان است.

رئیس جمهور قرقیزستان ادامه داد: سیستم آموزشی شوروی سابق به نیازهای اجتماعی، اقتصادی، مدیریت دولتی و دفاعی آن زمان پاسخ می‌داد و ظرفیت رقابتی در سطح جهانی را داشت و تبادل دائم تجربه بین کشورهای شوروی سابق صورت می‌گرفت.

جین‌بیک‌اف خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از موضوعات مهم تغییر یافتند که همراه با فرایندهای سیاسی سیستم آموزشی شوروی نیز از هم پاشید و مردم با پدیده‌های جدیدی مانند تجارت آزاد و تغییرات بازار کار رو به رو شدند و این تحولات ایجاد سیستم آموزشی جدید را می‌طلبد.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای سازمان همسود از باسوادترین کشورهای جهان هستند و باید به توسعه این بخش ادامه داد زیرا دولت‌های کشورهای مختلف به دنبال روش‌های نوین برای بهبود بخش آموزش و پرورش هستند و قرقیزستان نیز چنین اقداماتی را انجام می‌دهد.

این در حالی است که پنجمین نشست نمایندگان حوزه آموزشی با هدف تبادل اطلاعات و هماهنگی اصلاحات این بخش برگزار می‌شود و طی 2 روز متخصصان مسائل مذکور را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهند.    

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می‌شود هزینه می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول