اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در /کنفرانس مطبوعای مشترک با وزیر خارجه اسلواکی

لاوروف: عفو عمومی «اسد» گامی مثبت در جهت آشتی ملی در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه ضمن استقبال از اقدام رئیس‌جمهور سوریه برای عفو عمومی نظامیان فراری گامی مثبت در جهت آشتی ملی در سوریه است.

لاوروف: عفو عمومی «اسد» گامی مثبت در جهت آشتی ملی در سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) ضمن استقبال از عفو عمومی رئیس‌جمهور سوریه برای نظامیان فراری داخل و خارج این کشور، این اقدام را گامی در جهت تحقق آشتی ملی در سوریه توصیف کرد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز با صدور حکمی جرایم و تخلفات همه نظامیان فراری که در سوریه و خارج از این کشور حضور دارند را بخشیده شده اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «میروسلاو لایچاک» وزیر امور خارجه اسلواکی تأکید کرد: «در رابطه با عفو عمومی دمشق برای نظامیان فراری داخل و خارج این کشور باید گفت که این اقدام احتمالا گامی مثبت در جهت تحقق آشتی ملی و ایجاد شرایط مناسب برای آوارگانی است که مایل به بازگشت به سوریه هستند».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو شدیدا از اینگونه تلاش‌های دولت سوریه حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در رابطه با سوریه تأکید کرد، «هیچ دلیلی وجود ندارد که در فرایند آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه تعجیل شود و جدول زمانبندی و دستورکار آن به صورت مصنوعی تهیه شود. در این مسئله کیفیت از هر موضوع دیگری مهم‌تر است.»

لاوروف ادامه داد، تلاش برای تعجیل و تسریع در این روند می‌تواند منجر به شکست و عدم تحقق اهداف مدنظر شود و در نهایت نیز باعث افزایش تنش‌ها بی هیچ دلیل خاصی شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: «ما به تلاش خود در این زمینه ادامه می‌دهیم، نمایندگان ما در کنار نمایندگان ایران و ترکیه، تماس‌های خود با تمام طرف‌های ذیربط را حفظ کرده و در تعامل با همکاران سوری و مقامات سازمان ملل، تلاش خواهند کرد تا این روند به بهترین شکل ممکن میسر شود».

بر اساس گزارش خبرگزاری «تاس»، شرکت‌کنندگان در اجلاس کنگره گفت‌وگوهای مردمی سوریه که در تاریخ 30 ژانویه سال جاری میلادی در شهر «سوچی» روسیه برگزار شد، تصمیم گرفتند تا یک کمیته قانون اساسی تشکیل شود و به منظور تدوین متن قانون اساسی جدید سوریه همکاری مشترکی را با «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه آغاز کند. این کمیته قرار است شامل نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری خارج نشین و معارضان داخلی سوریه و همچنین سیاستمداران مستقل سوری باشد.

بنا بر این گزارش، وزرای خارجه روسیه و اسلواکی در دیدار امروز خود در مسکو درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه و مشکلات بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند که البته تمرکز اصلی این دیدار روی دستور کار «OSCE» سازمان امنیت و همکاری در اروپا بوده است.

رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی روسیه و اسلواکی پس از این دیدار در کنفرانسی مطبوعاتی در حضور خبرنگاران شرکت کردند.

وزیر خارجه اسلواکی به خبرنگاران گفت: «همکاری در حوزه صنایع انرژی از جمله هسته‌ای میان دو کشور با موفقیت ادامه دارد. اسلواکی می‌تواند به روسیه به عنوان یک تأمین‌کننده قابل اعتماد هیدروکربن تکیه کند».

لاوروف نیز در ادامه با تأیید این مطلب اعلام کرد که همتای اسلواکش وی را برای سفری به اسلواکی دعوت کرده است و گفت: «من خوشحال می‌شوم که این سفر را انجام دهم و ما به تماس‌های خود ادامه خواهیم داد».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود، وزیر امور خارجه اسلواکی همچنین قرار است سخنرانی در موسسه روابط بین‌الملل مسکو داشته باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول