اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات دهها هزار نفری ضددولتی در اسلواکی در حمایت از آزادی رسانه‌ها

معترضان به اقدامات دولت با برگزاری تظاهراتی گسترده ضمن حمایت از آزادی رسانه‌ها، در شعارهای خود از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت کردند.

تظاهرات دهها هزار نفری ضددولتی در اسلواکی در حمایت از آزادی رسانه‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران تن در اسلوواکی در ادامه اعتراضات در پی کشته شدن یک خبرنگار به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که جمعه برگزار شد و از آن به عنوان آخرین مجموعه از اقدامات ضد دولتی یاد می‌شود، خواستار آزادی رسانه‌ها و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرات‌کنندگان در براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی شعار می‌دادند: «ما می‌خواهیم که انتخابات برگزار شود» و «نخست‌وزیر پیشین را زندانی کنید».

یک روزنامه محلی شمار شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را حدود 25 هزار تن برآورد کرده و این در حالی است که تظاهرات‌های کوچک دیگری هم در دیگر شهرها برگزار شد.

«یان کوکیاک» خبرنگار و نامزدش 21 فوریه کشته شدند و دلیل کشته شدن آنها تاکنون مشخص نیست.کوکیاک در آخرین مطلبی که پیش از مرگش منتشر شد، درباره ارتباط احتمالی دولت اسلوواکی با مافیای ایتالیا نوشته بود.

کشته شدن این خبرنگار باعث شد تا مسایل مربوط به فساد و آزادی رسانه‌ها در اسوواکی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در پی ناآرامی در اسلوواکی، «روبرت  کالیناک» وزیر کشور اسلوواکی  از سمت خود کناره‌گیری کرد. «روبرت فیکو» نخست‌وزیر وقت این کشورهم  استعفا کرد و قدرت را به «پتر پلگرینی» معاون خود واگذار کرد.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول