اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ضمن احضار مجدد سفیر سعودی؛

ترکیه خواستار تفتیش کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد

دولت ترکیه ضمن احضار مجدد سفیر ریاض در این کشور، خواستار تفتیش کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد.

ترکیه خواستار تفتیش کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار طی هفته اخیر، سفیر عربستان سعودی را برای توضیح درباره ناپدید شدن «جمال خاشقچی» فعال رسانه‌ای ضد سعودی، احضار کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وزارت خارجه ترکیه بعد از احضار مجدد سفیر ریاض در آنکارا، از آنها خواست که ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را تفتیش کنند.

دولت ترکیه همچنین از دیپلمات‌های سعودی خواستند که نهایت همکاری را با نیروهای امنیتی در تحقیقات برای مشخص شدن عاقبت خاشقچی انجام دهند.

روزنامه‌نگار و منتقد معروف سعودی از چهارشنبه هفته گذشته که برای انجام کارهای اداری مروبط به ازدواجش وارد کنسولگری سعودی در استانبول شده، ناپدید شده است. خانم «خدیجه ارزو»، نامزد خاشقچی که او را تا در ورودی کنسولگری همراهی کرده، در گفت‌وگو با چند رسانه تأکید کرده است که نامزدش ساختمان کنسولگری را ترک نکرده و ادعاهای مقام‌های سعودی مبنی بر خروج از کنسولگری صحت ندارد.

تداوم گمانه‌زنی‌ها از سرنوشت خاشقچی رسما پای دولت ترکیه را به این پرونده باز کرد و دادستانی کل این کشور بعد از ظهر شنبه (14 مهر) اعلام کرد که برای مشخص شدن وضعیت این منتقد سعودی تحقیقاتی را شروع کرده است.

حزب حاکم ترکیه نیز اعلام کرده که همه تلاش خود را برای پی بردن به جزئیات و مکان اختفای جمال خاشقچی به کار خواهد گرفت. ترکیه پیشتر سفیر عربستان سعودی در آنکارا را برای ارائه توضیحات در مورد وضعیت خاشقچی احضار کرد و سازمان ملل متحد نیز به این موضوع واکنش نشان داد و ابراز امیدواری کرد که این روزنامه‌نگار سعودی هرچه زودتر پیدا شود.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» اما روز یکشنبه به نقل از دو منبع مطلع نوشت خاشقچی در ترکیه به قتل رسیده و مقامات این کشور نیز تکه تکه شدن جسد وی را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش داده بود که ارزیابی‌های اولیه پلیس ترکیه حاکی است جمال خاشقچی داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول