اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض صنعاء به توسعه‌طلبی‌ نفتی عربستان در شرق یمن

وزارت نفت و معادن دولت نجات ملی یمن در صنعاء خواستار توقف فوری توسعه‌طلبی نفتی عربستان در شرق یمن شد.

اعتراض صنعاء به توسعه‌طلبی‌ نفتی عربستان در شرق یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت نفت و معادن یمن طی بیانیه‌ای به شدت اقدام عربستان سعودی مبنی بر توسعه خطوط نفتی‌ خود و عبور آن از خاک یمنی در مرز استان «حضرموت» و کشیده شدن آن تا استان «المهرة» و از آنجا تا دریای عرب را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، در این بیانیه آمده است: این اقدام عربستان سعودی، تجاوز آشکار و نقض صریح عرف و قوانین بین‌المللی و چپاول سرمایه‌های یمن در سایه اهمال رئیس‌جمهور مستعفی یمن یعنی «عبدربه منصور هادی» است.

بر اساس این بیانیه، این دخالت عربستان و چپاول سرمایه‌های ملی و بازی با آن و خسارت وارد آوردن به اقتصادی ملی باید محدود شود و باید تصمیمی قاطع برای جلوگیری از این دخالت‌ها، توسعه‌طلبی‌ها و توطئه‌چینی‌ها علیه یمن اتخاذ شود. این توسعه خطوط نفتی عربستان در خاک یمن، با مخالفت توده مردم یمن و ساکنان استان المهره همراه بوده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که این اقدام عربستان سعودی، در چارچوب جنگش علیه یمن و با هدف یافتن منافع استراتژیک آن است که به ضرر یمن تمام می‌شود.لذا باید با تمام توان و با استفاده از کلیه ابزارهای قانونی مقابل ان ایستاد.

وزارت نفت و معادن یمن از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا مانع این سیاست‌های عربستان سعودی در یمن و اشغال این کشور، نقض حاکمیت و چپاول سرمایه‌های آن شود.

منابع آگاه محلی در استان المهره در شرق یمن، چندی پیش از تحرکات شرکت‌های نفتی وابسته به عربستان سعودی در این استان و قرار دادن علائمی در زمین که نشان‌دهنده مسیر لوله‌های نفتی که قرار است در منطقه مرزی «ضحیه» میان یمن و عربستان قرار داده شوند، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شماری از ساکنان این منطقه، از تداوم فعالیت‌های این شرکت برای احداث خطوط نفتی مورد نظر ریاض، و قرار دادن علائم در عمق 30 کیلومتری خاک یمن، جلوگیری کردند.

تصاویر ارسال شده نشان می‌دهد که نقاط جدیدی برای اجرای این پروژه در مناطق صحرایی ضحیة، شحر و شرق منطقه الخرخیر در استان المهره، در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، ساکنان مناطق ضحیة و شحر در المهره، نیز به این اقدامات ریاض واکنش نشان داده و از طریق رسانه‌های محلی، اجرای پروژه نفتی عربستان در این استان را محکوم کردند. 

پیش از این نیز اعلام شده بود که عربستان قصد دارد یک بندر نفتی در استان المهره در جنوب شرق یمن ایجاد کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول