اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

تمایل بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه سلامت/ بدهی بیمه‌ها باعث بی اعتمادی سرمایه‌گذاران شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بسیاری از افرادی که از بخش خصوصی در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند با مشکل برگشت منابع مواجه هستند گفت: بدهی بیمه‌ها باعث بروز نگرانی فعالان شده است.

تمایل بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه سلامت/ بدهی بیمه‌ها باعث بی اعتمادی سرمایه‌گذاران شده است

محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت جدا از بخش‌های دیگر نیست توضیح داد: باید برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت هموارسازی فضا صورت گیرد. 

وی افزود: بسیاری از فضاهایی که امروز برای دولت پرهزینه هستند را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد و با همان تعرفه دولتی زمینه فعالیت بخش خصوصی را در حوزه سلامت هموار ساخت. 

قربانی با بیان اینکه نظارت دولت می‌تواند بر فعالیت بخش خصوصی در حوزه سلامت تاثیر مثبتی داشته باشد گفت: باید اعتماد سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت جلب کرد و به آنها اطمینان داد درآمدهایی که از سوی بیمه‌ها جذب می‌شوند به آنها بازگردانده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که از بخش خصوصی در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند با مشکل برگشت منابع مواجه هستند گفت: بدهی بیمه‌ها باعث بروز نگرانی فعالان در این زمینه شده است و ما باید اعتماد بخش خصوصی را بیشتر جلب کنیم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نبود امکانات مالی مشاهده می‌کنیم که ارائه خدمات در مراکز دولتی به درستی انجام نمی‌شود، گفت: بسیاری از فعالان بخش خصوصی تمایل دارند با همین تعرفه‌های دولتی در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند اما ما نتوانستیم با همین تعرفه‌های دولتی درآمدهای حاصله را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه منابع باید در چارچوب قانون هزینه شود،‌ تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی حوزه سلامت هزینه‌کردها به درستی انجام نمی‌‌شود و منابع در جاهای دیگری مصرف می‌شود به طور مثال منابعی که باید به حوزه دارو تخصیص داده شوند را صرف مطالبات پیمانکاران کرده‌ایم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول