اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت:

140 هزار میلیارد هزینه سلامت در سال 95 است/ فعالیت نیم میلیون نفر در وزارت بهداشت

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هزینه کل سلامت در سال 95، 140 هزار میلیارد تومان بوده که 100 هزار میلیارد تومان آن بابت هزینه سرمایه انسانی است.

140 هزار میلیارد هزینه سلامت در سال 95 است/ فعالیت نیم میلیون نفر در وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز اختتامیه همایش ملی نقش مدیریت منابع انسانی در نظام سلامت در مجتمع سپید با حضور مدیران منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد. 

در ابتدای مراسم، مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: هزینه کل سلامت در سال 95، 140 هزار میلیارد تومان بوده که 100 هزار میلیارد تومان آن بابت هزینه سرمایه انسانی است.

علی ابرازه بیان کرد: ممکن است، بیمارستانی ساخته شود و به‌ازای هر تخت بیمارستانی 700 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه می‌شود، اما در واقع هزینه اصلی در منابع انسانی بوده و هر اندازه تاکید، کار و سرمایه‌گذاری کنیم، همچنان کم است. 

وی اظهار کرد: نزدیک به 500 هزار نفر در منابع انسانی وزارت بهداشت کار می‌کنند که این تعداد شامل متخصصین پرستاران، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت، درمانی و کارکنان می‌شود. 

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آنچه که در آمار به‌آن اشاره نمی‌شود، نیروهای هستند که به‌صورت شرکتی و خرید خدمت انجام وظیفه می‌کنند که هیچ باری بر دولت ندارد و برآورد می‌شود که 100 هزار نفر هستند. 

ابرازه با اشاره به‌اینکه مدیر منابع انسانی خیلی فراتر از یک کارگزین است؛ متذکر شد: مدیر منابع انسانی می‌تواند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کند و نیروی انسانی را با آموزش و با نیازسنجی آموزشی که انجام می‌دهد توانمند کند. 

وی با بیان اینکه تاکید بر منابع انسانی از جهت بودجه نیز توجیه دارد، عنوان کرد: در وزارت بهداشت دو مرکز، اداره کل منابع انسانی و مرکز تحول اداری هر دو این دغدغه  را دارند که چگونه بهره‌وری منابع انسانی در دانشگاه‌ها و در بیمارستان‌ها و مراکز را بالا ببرند.   

نبود دارو برای بیمار قابل قبول نیست 

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که در حوزه نیروی انسانی کار می‌کنند، همیشه با بازرسی، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری سروکار دارند. 

محمدرضا دارابی بیان کرد: در دانشگاه افرادی که مسؤولیتی دارند، نیازی به‌پول دولت ندارند، بنابراین معاون یا رئیس دانشگاه اگر پولی می‌گیرد برای کار خود سیستم هزینه می‌کند و صداقت در کار ما هم سرمایه کار و هم زندگی ما است. 

وی عنوان کرد: در حوه سلامت فقط سلامت جسمانی مطرح نیست، بلکه سلامت معنوی، روحی و اجتماعی نیز بوده و در سلامت اجتماعی یکی از موارد آن سلامت کاری است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: اینکه مریض دارو نداشته باشد برای من قابل قبول نیست و اینکه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ملزومات پزشکی نداشته باشند قابل تحمل نیست، تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهم که مدیر شبکه برای بیمار سرپایی سقف تعیین کند، حتی اگر از سقف اعتبار بیمه هم تجاوز کند.

دارابی افزود: نباید هیچ بیماری که در بیمارستان دانشگاه بستری می‌شود و نیاز به‌عمل جراحی دارد به‌دلیل اینکه گران است یا موجود نیست، عمل جراحی او با اخلال مواجه شود و به‌هر قیمتی دارو و ملزومات آن عمل جراحی باید تهیه و در اختیار بیمار گذاشته شود و در حوزه سلامت نقش نیروی انسانی اینجا مشخص می‌شود. 

وی با اشاره به‌اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دولت مطالبه دارد، اما پولی نمی‌دهد؛ اظهار کرد: نقش بی‌بدیل نیروی انسانی در حوزه سلامت کاملا اثبات شده و مهم‌ترین مسئله این است که با وجود همه مشکلاتی که دارند کار مردم را راه می‌اندازند. 

 انتهای پیام/ 70060

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول