اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن: هزینه استفاده از تسلیحات شیمیایی برای مسکو بسیار سنگین خواهد بود

وزیر خارجه انگلیس در نیویورک گفته است، هزینه استفاده از تسلیحات شیمیایی برای مسکو بسیار سنگین خواهد بود.

لندن: هزینه استفاده از تسلیحات شیمیایی برای مسکو بسیار سنگین خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس امروز (پنجشنبه) در پیامی به روسیه تأکید کرده، هزینه استفاده از تسلیحات شیمیایی «بسیار سنگین» خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرده بود، پس از این دیدار به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس پس از این دیدار به خبرنگار شبکه «اسکای نیوز» گفت که «تبادل دیدگاه صادقانه‌ای» داشته که البته «نسبتا سخت و بعضا تند» نیز بوده است.

بنا به گفته دیپلمات ارشد انگلیس، «لندن پیام کاملا صریحی برای مسکو دارد و آن عبارت است از اینکه اگر روسیه از تسیلحات شیمیایی استفاده کند، هزینه این اقدام بسیار سنگین خواهد بود».

هانت در ادامه با تکرار ادعاهای بی پایه و اساسی که در خصوص پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری انگلیس پیش از این مطرح شده بود، یک بار دیگر گفت که روسیه باید این سوال را از خود بپرسد که آیا حمله سالزبری «اقدام هوشمندانه‌ای بوده است».

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد که مایل است به رئیس‌جمهور روسیه بگوید که این «انتخاب» وی خواهد بود که تصمیم بگیرد آیا روسیه به دنبال جریان پرونده اسکریپال قصد دارد، در جایگاهی مقابل موضع جامعه بین‌المللی قرار گیرد یا مسیر خود را تغییر خواهد داد.

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه تصریح کرد که لندن به دنبال راه‌های جدیدی برای اعمال فشار اقتصادی بیشتر بر روسیه است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت.

او و دخترش ۶ ماه پیش در شهر سالزبری انگلیس بیهوش پیدا شدند و لندن بعداً مدعی شد دولت روسیه با گاز اعصاب «نوویچوک» به آنها حمله کرده است.

بعد از آنکه دولت انگلیس روسیه را به انجام این «حمله» متهم کرد، تنش‌ها در روابط دو کشور به طرز بی‌سابقه‌ای اوج گرفت و هر دو طرف شماری از دیپلمات‌های طرف مقابل را اخراج کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول