اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

2 مظنون ادعایی حمله به «اسکریپال»: ما فقط توریست بودیم

اتباع روسی که لندن آنها را به عنوان مظنونین اصلی پرونده «اسکریپال» معرفی کرده بود، با حضور در تلویزیون روسیه اعلام کردند که صرفا به عنوان توریست به اروپا سفر کرده بودند.

2 مظنون ادعایی حمله به «اسکریپال»: ما فقط توریست بودیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر پتروف» و «روسلان بوشیرف» دو شهروند روس که اخیرا از جانب دولت انگلیس به عنوان مظنونین اصلی پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس در «سالزبری» انگلیس معرفی شده بودند، در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه تأکید کرد که صرفا به عنوان توریست به اروپا سفر کرده بودند.

این دو نفر در گفت‌وگو با سردبیر شبکه «راشاتودی» گفتند که هیچ ارتباطی به موضوع مسمومیت اسکریپال و دخترش در انگلیس نداشته‌اند و حالا پس از انتشار تصاویرشان در رسانه‌های جهان حتی هراس دارند که از منزل خارج شوند.

الکساندر پتروف در این گفت‌وگو تأکید کرد: «ما در تاریخ 2 مارس به انگلیس رفته بودیم، در آن زمان به ایستگاه راه‌آهن رفتیم تا جدول زمانبندی حرکت قطارها را ببینیم. ما در تاریخ 3 مارس وارد سالزبری شدیم و سعی کردیم چرخی در شهر بزنیم اما در مجموع فقط نیم ساعت طول کشید چون برف کل شهر را پوشانده بود.»

وی ادامه داد: «البته ما به این شهر رفته بودیم تا از [آثار باستانی] «استون‌هنج» و [شهر باستانی] «اولد ساروم» دیدن کنیم اما نتوانیستیم این کار را انجام دهیم چرا که [به دلیل بارش شدید] همه جا به شدت گل و لای بود و این شهر نیز با گل و لای پوشانده شده بود. ما در حالی که خیس شده بودیم سوار نزدیک ترین قطار شدیم و برگشتیم [به لندن].»

دیگر تبعه روس در ادامه تأکید کرد: «ما بیشتر از نیم ساعت در سالزبری نبودیم و عمدتا هم به خاطر تأخیر بین قطارها این اتفاق افتاد. شاید ما به خانه اسکریپال نزدیک شده باشیم اما حتی نمی‌دانیم که جای آن کجا بوده است.»

 

در ادامه وقتی سردبیر راشاتودی از آنها پرسید که «آیا نوویچوک یا هر ماده سمی دیگری با خودشان داشته‌اند»، هر دو با تأکید پاسخ دادند، «خیر.» در ادامه از آنها سوال شد که آیا عطر «نینا ریچی» که به عنوان مدرکی برای پرونده مسمومیت دوم که مدتی بعد از پرونده اسکریپال در شهر «امزبری» انگلیس مطرح شده بود، همراه داشته‌اند.

بوشیرف در جواب گفت: «این مسخره است که آقایانی محترم، عطر زنانه همراه داشته باشند. مأموران گمرک همه چیز را چک می‌کنند. آنها سوال خواهند پرسید که چرا آقایان عطر زنانه در چمدان‌هایشان دارند. ما چنین چیزی همراهمان نداشتیم».

در تمام طول این مصاحبه، این دو تبعه روس به نظر بسیار آشفته می‌رسیدند به ویژه زمانی که می‌خواستند از این مسئله صحبت کنند که از زمان معرفی به عنوان عوامل اطلاعاتی روسیه از جانب انگلیس، چقدر زندگی‌شان تغییر کرده است.

بوشیرف در ادامه گفت:‌ «زمانی که زندگی شما کاملا زیر و رو می‌شود، شما نمی‌دانید که چه کار کنید و کجا بروید. ما از بیرون رفتن می‌ترسیم. ما برای خودمان، زندگی‌هایمان و زندگی عزیزانمان می‌ترسیم».

هر دو در پاسخ به این سوال که آیا اخیرا به کشوری اروپایی سفر کرده‌اند، پاسخ دادند مثبت دادند و گفتند: «البته... ما چند بار به سوئیس رفته بودیم... ما تعطیلات سال نو را در سوئیس گذراندیم».

بنا بر گزارش راشاتودی، این سفر بخشی از تعطیلات آنها بود اگرچه آنها قبلا نیز برای سفرهای کاری که مرتبط با تغذیه ورزشی است، به اروپا رفته بودند.

آنها در ادامه گفتتند: «ما بازار را ارزیابی می‌کردیم و دنبال این می‌گشتیم که آیا مورد جدیدی پیدا می‌کنیم - یک سری افزودنی‌های طبیعی، آمینو اسدها، ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها. ما ضروری‌ترین‌ها را انتخاب کردیم و به اینجا آمدیم و تصمیم گرفتیم که چطور می‌توانیم محصولات جدیدی از این بازار به اینجا بیاوریم».

سپس در پاسخ به این سوال که آیا آنها واقعا همان افرادی هستند که تصاویرشان منتشر شده، گفتند: «بله، ما این لباس‌ها را داریم و کت من الان در کمد لباس‌هاست. کفش‌ها را از انگلیس خریدیم و الان همان لباس‌ها را به تن داریم».

مقامات انگلیس هفته گذشته، این دو نفر را به عنوان کسانی که یک حمله نافرجام با استفاده از گاز اعصاب علیه «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری به انجام رسانده‌اند، معرفی کردند.

پلیس انگلیس تصاویر مظنونین احتمالی این حمله را منتشر کرده و مدعی شده بود که این افراد، افسران اطلاعات نظامی روسیه بوده‌اند.

وزارت خارجه روسیه این اتهامات را رد کرده و گفته که اسامی و تصاویر منتشر شده اثبات نمی‌کند که این افراد با نهادهای اطلاعات نظامی روسیه ارتباطی داشته باشند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول